خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آران و بیدگل:

تبلیغ و نهادینه سازی بصیرت حضرت ابوالفضل(ع) درجهان بشریت ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۱۳

بصیرت حضرت ابوالفضل(ع) بهترین شاخصه و ویژگی شخصیتی و اخلاقی آن حضرت بود که نهادینه سازی و تبلیغ بصیرت آن حضرت در جهان بشریت ضروری است.

امام جمعه آران و بیدگل گفت: تبلیغ و نهادینه سازی بصیرت حضرت ابوالفضل(ع) در جهان بشریت ضروری است.
حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: مضامین و تاثیرات این کنگره باید به گونه ای باشد که پایگاه بصیرت افزایی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت الاسلام سید محمد موسوی شامگاه روز گذشته یازدهم خرداد در مراسم افتتاح کنگره جهانی ابوالفضل العباس(ع) که درسالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزارشده بود با اشاره به این روایت ائمه که حضرت ابوالفضل(ع) نافذ البصیره است، افزود: حضرت عباس بن علی(ع) شناخت عمیق نسبت به ولی و امامش داشت و هیچگاه حضرت امام حسین(ع) را برادر خطاب نکرد.
به گفته وی، بصیرت حضرت ابوالفضل(ع) بهترین شاخصه و ویژگی شخصیتی و اخلاقی آن حضرت بود که نهادینه سازی و تبلیغ بصیرت آن حضرت در جهان بشریت ضروری است.
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به تاثیر بصیرت در واقعه کربلا و مصادیق فرصت سوزی و فرصت سازی در این حماسه حسینی اظهار داشت: بصیرت مهم ترین عامل در فرصت سازی و عدم بصیرت عامل ایجاد فرصت سوزی برای یاران امام حسین(ع) و کسانی که از حمایت آن حضرت همچون سلیمان بن صرد خزاعی خودداری کردند، شد.
حجت الاسلام موسوی، عاشورا را بزنگاهی عنوان کرد و گفت: یاران امام حسین(ع) با بصیرت توانستند از این بزنگاه خود را برای تمام دوران رستگار و جاودان کنند.
وی حضرت ابوالفضل(ع) را قهرمان میدان بصیرت دانست و افزود: خانه نشینی حضرت علی(ع)، شهادتش در محراب، به مسلخ بردن امام حسین(ع) در کربلا همه و همه عامل بی‌بصیرتی بود.
امام جمعه آران و بیدگل در ادامه با تقدیر از برگزاری کنگره جهانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) کاشان - آران و بیدگل افزود: این کنگره از سه شاخصه عنوان به لحاظ نام حضرت ابوالفضل(ع)، محتوای غنی با توجه به شخصیت بی نظیر آن حضرت به عنوان الگوی بشریت و قالب قوی برخوردار و ممتاز است.
حجت الاسلام موسوی، استفاده ازهنرهای مداحی، شعر آیینی، نقاشی، عکس، دل‌نوشته، مقاله، کتاب و سایت را از جمله قالب‌های قوی و ممتازاین کنگره برشمرد و گفت: راه‌اندازی سایت عباس(ع) برای کنگره می تواند مقدمات آغاز فعالیت شبکه ماهواره‌ای " عباس " در مقابل شبکه های افراطی و التقاطی مقابله باشد.
گفتنی است: مراسم افتتاحیه کنگره جهانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) کاشان - آران و بیدگل با نواخت زنگ حیدری، ندای چاوش خوانی محرم، سخنرانی حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، عضو شورای سیاست گذاری و اتاق فکر کنگره، دبیر کنگره و سخنرانی عباسعلی منصوری نماینده مردم شهرستان ها کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، رونمایی از کتاب تشنه تر از آب اثر حجت الاسلام مهدی خدامیان آرانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز