خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

پیروزی ملت سوریه نشانه تدبیر جمهوری اسلامی بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۰۸۸

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیروزی ملت سوریه نشانه حسن تدبیر جمهوری اسلامی از آغاز وقوع بحران در این کشور است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیروزی ملت سوریه نشانه حسن تدبیر جمهوری اسلامی از آغاز وقوع بحران در این کشور است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سوریه و انتخاب دولت بشار اسد اظهار داشت: بر خلاف نظر آمریکا، صهیونیست و حتی برخی از کشورهای عربی که راه حل مشکلات سوریه را مبارزه مسلحانه با دولت بشار اسد می‌دانست، دولت ایران راه حل سیاسی را برای برطرف شدن مشکلات این کشور عنوان کرد.
وی افزود: تمام دنیا به مدت سه سال بسیج شد و با پشتیبانی مالی و تجهیزات نظامی خود عملیات‌های انتحاری و انفجاری گسترده‌ای را در این کشور برپا کرد اما با مقاومت مردم این کشور، عظمت تدبیر جمهوری اسلامی متجلی و کارساز شد.
امام جمعه کاشان، پیروزی ملت سوریه را نشانه حسن تدبیر جمهوری اسلامی در زمینه این کشور دانست و عنوان کرد: پس از سه سال دنیا دریافت که منطقه بدون تدبیر و راه حل نظام جمهوری اسلامی ایران قابل کنترل و اصلاح نیست.
به گفته وی دشمنان به دنبال آن بودند تا دسترسی ایران به منطقه، لبنان و در نهایت فلسطین برای جمایت مردم مظلوم این کشور را از طریق سوریه قطع کنند که با پایمردی مردم این کشور، محقق نشد.
نمازی در ادامه با اشاره به فرمایشات خیر مقام معظم رهبری، تقسیم‌بندی کشورها دنیا توسط آمریکا و فراموشی نهضت و راه امام را دو چالش مهم و قابل تأمل خواند و بیان داشت: فرهیختگان، اساتید دانشگاه و حوزه باید نسبت به این دو چالش مهم توجه داشته و با بررسی و مطالعه ارائه تدبیر و طریق کنند.
وی با گرامیداشت واقعه ۱۵ خرداد، از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب نام برد و یادآور شد: همانگونه که واقعه عاشورا موجب حیات و استمرار اسلام شد قیام ۱۵ خرداد نیز پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت مبتنی بر اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را به همراه داشت.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به نظرات بزرگان و صاحب‌نظران دنیا در مورد شخصیت امام راحل(ره) بیان داشت: ماندگاری یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی در دل تمام مسلمانان و آزادیخواهان دنیا مهم‌ترین تفاوت ایشان با تمام سلاطین، رؤسای مادی، رؤسای جمهوری و دیگران رهبران در دنیا است که باید در دانشگاه‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
نمازی در ادامه با تبریک نیمه شعبان و سالروز میلاد منجی عالم بشریت در جمعه هفته آینده خاطرنشان کرد: شب و روز نیمه شعبان بسیار مقدس است و لذا هیئت‌های مذهبی و برگزارکنندگان مراسم‌های جشن و شادی باید طبق موازین شرعی حرکت کنند و توجه کنند که مراسم آنها موجب سد معبر و ایجاد آلودگی صوتی برای شهروندان را به همراه نداشته باشد.
وی با تأکید بر پرهیز از هر گونه اقدام غیرشرعی و مغایر به مکتب انتظار در مراسم‌های نیمه شعبان، توصیه کرد: وعاظ و سخنرانان سعی کنند در این گونه مراسم‌ جامعه به ویژه نسل جوان را با شخصیت و انتظارات امام زمان(عج) آشنا کنند و ویژگی‌های اصحاب ایشان را بیان کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز