خبرگزاری کار ایران

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:

تمام بخش‌های دانشگاه باید دغدغه فرهنگی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۷۶

مدیران، اساتید و معاونین دانشگاه علاوه بر فعالیت علمی باید در فعالیت های فرهنگی نیز مشارکت داشته باشند و نباید فعالیت فرهنگی را فقط محدود به قشر خاصی بدانند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشورگفت: مدیران، اساتید و معاونین دانشگاه علاوه بر فعالیت علمی باید در فعالیت های فرهنگی نیز مشارکت داشته باشند و نباید فعالیت فرهنگی را فقط محدود به قشر خاصی بدانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حجت الاسلام محمد محمدیان مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان، کار فرهنگی را کار اخلاق و معرفتی دانست و با بیان این که این کار فقط برای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها تعریف نشده است و همه باید در آن مشارکت داشته باشندگفت: مدیران و اساتید دانشگاه علاوه بر فعالیت علمی می توانند درفعالیت های فرهنگی نیز مشارکت داشته باشند و نباید فعالیت فرهنگی را فقط محدود به قشر خاصی بدانند.

به گفته وی، معاونت های آموزشی نیز علاوه بر مباحثعلمی و آموزشی نسبت به مسأله دین و فرهنگ نیز مسؤولیت دارند و باید به این بخش مهم در دانشگاه ها توجه ویژه ای داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد هرچند مسؤولیت فعالیت های فرهنگی و هدایت جوانان بر عهده متولیان فرهنگی آن است اما بخش های دیگر نیز باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و احساس مسؤولیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان یاد آور شد: تمامی تشکل‌های دانشجویی، اساتید، معاونت‌های آموزشی و مدیران و حتی کارمندان دانشگاه‌ها باید دست در دست یکدیگر معارف دینی و مسائل فرهنگی را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه این پست‌ها و مقام ها مسؤولیت است و مسؤولیت نیز سنگین است و باید روزی در پیشگاه خداوند برای هر یک از دقیقه ای زمان مسؤولیت خود پاسخگو باشیم گفت: در احکام افراد رییس نوشته نمی شود چون نگاه نهاد رهبری به پست و مقام ها نگاه مسؤولیتی است نه این که ریاستی باشد.

محمدیان نگاه امیرالمومنین(ع) به پست و مقام را امانتی خواند و گفت: در جمهوری اسلامی هرگاه جلسه تودیع و معارفه ای برگزار می شود تودیع شونده با چهره ای باز و خندان بار سنگین امانتی که بر عهده دارد را تحویل می دهد ضمن این که افرادی اخمویی‌ که بخواهند در مراسم تودیع به حاشیه بزنند در کشور اندک هستند.

به گفته وی، این پست ها و مقام ها مسؤولیت است و مسؤولیت نیز سنگین است و باید یک روزی برای هر یک از دقیقه آن پاسخگو باشیم که چه اقداماتی برای خدا و رضایت مردم و نظام جمهوری اسلامی که فرصت خدمتگزاری را در اختیارمان قرارداده است انجام داده ایم.

وی اظهار امیدواری‌کرد در دنیا هم مسؤولان که باید از عملکردهای ما سؤال کنند چنانچه سؤالی نپرسیدند ما باید خود را «کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیّته» بدانیم در زمان مسؤولیت نه تنها از ساعت ها بلکه از ثانیه های آن نیز برای خدمت به جامعه استفاده کنیم.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به اینکه در دانشگاه ها ظرفیت های بسیاری در اختیار ما قرار دارد که باید از آنها استفاده شود گفت: امیدواریم بتوانیم از تمام وسع و ظرفیتی که در دانشگاه های ما به وفور پیدا می شود اما در هیچ کجای دیگر چنین وسعی وجود ندارد استفاده لازم را داشته باشیم.

شایان ذکراست در پایان این مراسم که با حضور روسا و مسئولین نهادهای نمایندگی رهبری دانشگاههای کاشان، روحانیون و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای ذولتی کاشان برگزارشده بود از زحمات ۸ ساله حجت الاسلام عباس خدمیان مسئول قبلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان تقدیر و تجلیل شد و حجت الاسلام شیخ علی روحانی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز