خبرگزاری کار ایران

مشاور بهداشتی رئیس سازمان محیط زیست کشور

افزایش توان علمی حافظان محیط زیست موجب برداشتن خط قرمز ها بین ان جی ها خواهد شد

کد خبر : ۱۷۵۸۰۲

غم انگیز ترین واژه ها درمحیط زیست کشور این است که طبیعت ایران سخت ترین روزهای خود را سپری می کند به طوری که مناطق کویری ایران در حال نابودی است

مشاور بهداشتی رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: غم انگیز ترین واژه ها درمحیط زیست کشور این است که طبیعت ایران سخت ترین روزهای خود را سپری می کند به طوری که مناطق کویری ایران در حال نابودی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «دکترسعید نمکی» مشاور بهداشتی رئیس سازمان محیط زیست کشور در دومین نشست هم اندیشی سمن های زیست محیطی استانهای مرکزی کشور که صیح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزارشد با اعلام این مطلب، حضور فعال ان جی ها را بازوان مسئولین اجرایی حکومت دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید تشکلهای مردمی ولی نعمتان دولتمردان می باشند.

وی مردم را بعد از خدا نفطه امید دولتمردان دانست و گفت: همانطور که در برنامه های صدا و سیما بحثهای زیست محیطی پر رنگ تر شده است، کلیه مسئولان نیز پذیرفته اند که باید با همکاری مردم مقوله محیط زیست را جدی بگیرند،

وی از نابودی مناطق کویری ایران براثر رعایت نکردن مسائل زیست محیطی خبرداد و گفت: غم انگیز ترین واژه ها درمحیط زیست کشور این است که طبیعت ایران سخت ترین روزهای خود را سپری می کند به طوری که مناطق کویری ایران در حال نابودی است.

نمکی با بیان اینکه انتظار داریم کلیه شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه های محیط زیست را اجرا کنند. گفت: بدون کمک های مردمی امکان سرعت بخشیدن به مشکلات محیط زیست امکان پذیر نیست.

مشاور بهداشتی رئیس سازمان محیط زیست کشور تضاد و تقابل سمن های زیست محطی با یکدیگر را مهمترین مشکل بین آنها دانست و گفت: با توجه به اینکه عده ای از سمن های زیست محیطی شکارچی و عده ای نیز در راستای محیط زیست انسانی و حیوانی فعالیت می کنند اینگونه تضادها بوجود می آید.

وی عده ای از شکارچیان با تجربه و قدیمی کشورها را دوست و حافظان محیط زیست دانست و گفت: افزایش توان علمی حافظان محیط زیست موجب برداشتن خط قرمز ها بین ان جی ها خواهد شد.

این مفام مسئول استفاده از پتانسیل های علمی برای مغزهای متفکر ان جی ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: اینکه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور پذیرفت که سال آینده مناطق حفاظت محیط زیست در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد اقدامی بسیار ارزشمند است.

مشاور بهداشتی رئیس سازمان محیط زیست کشور ضمن تشکر و قدردانی از جمعیت کویز سبز کاشان و دیگر همراهان دربرگزاری دومین نشست هم اندیشی سمن های زیست محیطی استانهای مرکزی کشور در شهرستان کاشان گفت: ضمن حمایت سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اینگونه نشست ها، امیدواریم این نشست ها بتواند موجب افزایش اخلاق حرفه ای زیست محیطی شود.

شایان ذکراست دومین نشست هم اندیشی سمن های زیست محیطی استانهای مرکزی کشور بامداد امروز به مدت دو روز تا پنج شنبه بیست و دوم خرداد به همت جمعیت کویر سبز کاشان با حضور بیش از ۴۳ نماینده تشکل مردم نهاد از استانهای کهکیلویه و بویراحمد، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و استان اصفهان به منظور هم اندیشی و ایجاد راهکارهای مبارزه با مشکلات زیست محیطی در سالن غیاثالدین جمشیذ کاشانی دانشگاه آزاداسلامی کاشان آغار به کار کرد.

لازم به ذکراست که افراد شرکت کننده در این نشست دو روزه بعداز ظهر امروز به اتفاق جمعیت کویر سبز کاشان ضمن بازدید از طرح درخت کاری این جمعیت در تصفیه خانه فاضلاب شهری کاشان از مناطق گردشگری و تاریخی کاشان و شهر قمصر پایتخت گل وگلاب ایران بازدید به عمل خواهند آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز