خبرگزاری کار ایران

مشاور بهداشتی رئیس سازمان محیط زیست کشور در گفتگو با ایلنا:

توسعه ناهماهنگ با مصلحت‌های زیست‌محیطی مهمترین عامل تهدیدکننده محیط زیست کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۱۰

خوشبختانه دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه محیط زیست می تواند برسلامت و عدم سلامت جامعه اثر بگذارد بزرگترین محور بعد از سلامت را محور محیط زیست می داند.

سعید نمکی مشاور بهداشتی رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه اولویت قرارندادن سیاست های خرد و کلان مهمترین عامل تهدید کنند محیط زیست کشور است گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه محیط زیست می تواند برسلامت و عدم سلامت جامعه اثر بگذارد بزرگترین محور بعد از سلامت را محور محیط زیست می داند.

نمکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان توسعه پایدار را به عنوان اصلی ترین هدف و سیاست توسعه ای دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: تخصیص اعتبارات لازم، به کار گرفتن ان جی او ها و سازمان‌های مردم نهاد در امر فرهنگ سازی محیط زیست در مشارکت مردم و نگهداری مناطق مختلف حفاظت شده و غیره از سیاست هایی است که می تواند دولت تدبیر و امید را ازتنگناهای زیست محیطی موجود نجات دهد.

مشاور بهداشتی رئیس سازمان محیط زیست کشور پایین آمدن سفره های آب‌های زیر زمینی را مهمترین عامل تهدید کننده محیط زیست دانست و گفت: توجه ویژه به آبهای زیر زمینی و منابع آبی کشور مهمترین راهکاربرای جلوگیری از تهدید های خشکسالی است.

وی ایجاد راهکار مناسب و کمک برای کنترل تهدیدهای خشکسالی کشورمان را به عنوان محور اصلی برنامه های دولت تدبیر و امید جهت عبور از بحران‌ها و چالش های فعلی زیست محیطی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه کل کشور با چالش‌های محیط زیستی و تنگنای خیلی بدی روبروست اگر فکر عاجل نکنیم بحران‌ها روز به روز شدید تر خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز