خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز معاینه فنی شهرداری کاشان خبر داد:

بازبینی فنی روزانه ۴۰ خودرو در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۷۱

مدیر مرکز معاینه فنی شهرداری کاشان از بازبینی فنی روزانه ۴۰ خودروی سبک خبر داد.

مدیر مرکز معاینه فنی شهرداری کاشان از بازبینی فنی روزانه ۴۰ خودروی سبک خبر داد

به گزارش ایلنا در کاشان جعفر خیمه کبود در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: افزایش مراجعه و دقت نظر رانندگان وظیفه شناس به این مراکز یکی از راهکارهای جلوگیری از تصادفات جاده ای، کاهش آلودگی هوا و پیشگیری از خسارات جانی و مالی احتمالی شهروندان است.
به گفته وی، در سالهای اخیر استقبال شهروندان در بهره مندی از این طرح و نهادینه شدن اجرای آن در فرهنگ عمومی توجه مقامات مسئول را برآن داشت تا با ابلاغ قانونی، رعایت برخی از استاندارد های ایمنی و فنی خودروها در این مرکز الزامی شود.
وی با اشاره به این که رانندگان می‌توانند با همراه داشتن کارت خودرو و بیمه نامه شخص ثالثبرای دریافت برگ معاینه فنی مراجعه کنند، افزود: الزامی برای حضور مالک در این مراکز وجود ندارد.

به گفته وی، همچنین برای رانندگان خودور های سبک(سواری و شخصی) که عوارض سالیانه خودرو نداشته باشند در محل همزمان با فیش معاینه فنی خودرو، اقدام به صدور و دریافت قبض عوارض می شود.

وی افزود: از طریق دستگاه سنجش آلودگی هوا میزان مصرف بنزین و همچنین میزان سرب و ناخالصی های موجود در احتراق موتور خودرو مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرد.

گفتنی است در مرکز معاینه فنی خودرو، نقص عیوب ظاهری از قبیل چراغ‌ها، میزان باز و بسته بودن دهانه چرخ‌های هریک از محورهای خودرو، تعیین درصد کارآیی کمک فنرهای محورهای جلو و عقب، سنجش قدرت ترمز گیری چرخ‌ها، قدرت عملکرد ترمز دستی و سنجش میزان تاب کاسه چرخ‌های خودروهای سواری وضعیت اتصالات جلوبندی و در نهایت بررسی کارکرد فرمان خودروها انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز