خبرگزاری کار ایران

با حضور بسیار بی نظیر مردم دارالمومنین منطقه کاشان

هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۱۴

هشتمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان با حضور بسیار بی نظیراقشار مختلف مردم دارالمومنین منطقه کاشان شامگاه جمعه سیزدهم تیرماه در مسجد حبیب بن موسی کاشان برگزارشد

هشتمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان با حضور بسیار بی نظیر اقشار مختلف مردم دارالمومنین منطقه کاشان شامگاه جمعه سیزدهم تیرماه در مسجد حبیب بن موسی کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان در این مراسم که با حضور جمع کثیری از علما، فضلا، ائمه جماعات، خانواده معظم شهداء، مسئولین ادارات و نهادهای دولتی شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود، اردستان و شهرهای اطراف برگزارشد پس از مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان ابعاد شخصیتی این عالم جلیل القدر، خطاب به شرکت کنندگان گفت: هیچ موقع نباید درب خانه علمای برجسته را رها کرد، لذا به انسانهای فهمیم و برجسته باید توجه بیشتری داشته باشیم.

وی حفظ ولایت فقیه و مرجعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را واجب شرعی دانست و گفت: دلیل اینکه بعد از جندین سال از ارتحال این عالم بزرگ مردم با چنین شوقی در مراسم گرامی داشتش شرکت می کنند به خاطر خصوصیات برحسته و علاقه مندی مردم به ایشان می باشد.

طباطبایی بالا بودن فهم مردم در تمام عرصه ها را موجب آسایش انسانها دانست و گفت: وقتی فهم جامعه بالا رفت هیچ موقع ایراد نمی گیریم و با هم دعوا نمی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه توهم را عامل بسیاری از گرفتاری ها و خودکشی ها دانست و گفت: کسی که فهم درستی از جامعه و اطرافیان داشته باشد هیچ موقع گرفتاری برایش بوجود نمی آید.

وی ارتباط با خدا و قرآن را موجب از بین رفتن غم و اندوه و گرفتاری های انسانها دانست و گفت: در این ماه مبارک رمضان از الطاف خدواند متعال غافل نشوید چون خداوند در لحظات غمگینی به انسانها کمک می کند.

وی هشدار به یاد خدا بودن به مسلمانان جهت رفع گرفتاری هایشان را از ویزگی های دوران زندگی امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: اگر الان هم کارتان گیر می کند به امام رضا(ع) مراجعه کنید.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در دو نوبت زمانی و مکانی(ماه مبارک رمضان و مشعرالحرام مکه) میمهان خدا و ملائک هستند گفت: دعای ماه رمضان و جضور در مشعرالحرام فهم مومنین را بالا می برد چون همه میهمان خدایند.

نکته قابل توجه اینکه در این مراسم با گذشت ۸ سال از ارتحال نماینده ولی فقیه امام و جمعه فقید کاشان مرحوم حضرت آیت الله حاج سید مهدی یثربی(قدس سره) حضور مردم، روحانیون، کسبه، بازاریان، خانواده معظم شهداء، مدیران کارخانجات صنعتی و امت شهید پرور و ولایت مدار دارالمومنین شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، نطنز، بادرود، و شهرهای مجاور به خاندان فقاهت و سیادت در این مراسم بسیار چشمگیر‌تر بود به طوری که به علت حجم بالای حضور مردم در این مراسم جمعیت حاضر چندین بار در مسجد جامع حبیب بن موسی(ع) کاشان جابجا شدند.

حضور چهره‌هایی چون محلوجی نماینده اسبق مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فیروزی معاون فرماندار اردستان، مسئولین ادارات، نهادهای دولتی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهرهای کاشان و آران و بیدگل، شهر‌ها و روستاهای تابعه شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف و همچنین حضور مدیران ادارات و نهادهای دولتی دوران سازندگی و اصلاحات نسبت به سال‌های گذشته در این مراسم بسیار مشهود و نمایان‌تر بود.

شایان ذکراست آیت الله سیدمهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان و نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۰۴ شمسی در کاشان چشم به جهان گشود.

این عالم جلیل القدر، شامگاه شنبه ششم ماه رمضان سال ۱۴۲۷ هجری قمری برابر با هشتم مهر سال ۱۳۸۵ پس از سالها تحمل رنج مریضی ناشی از حضور در جبهه های حق علیه باطل دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در جوار شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد.

وی از محضر مدرسان و استادانی چون مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود نجفی و آیات عظام سلطانی طباطبایی، نجفی مرعشی، سیدمحمد محقق داماد، گلپایگانی، اراکی، بروجردی و حضرت امام خمینی(ره) بهره ها برد.

تاسیس چندین مدرسه علمیه، مرکز اعزام مبلغ به شهرها و روستاها، صندوق اندوخته جاوید، احداثکتابخانه، تاسیس رضویه کاشانی ها درمشهد مقدس و ساخت بیش ازصدها مسجد، حسینیه، درمانگاه، حمام، خانه روحانی و خوابگاه دانشجویی ازجمله خدمات ارزشمند این عالم گرانقدر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز