خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه علمیه کاشان در دیدار با اصحاب رسانه؛

سانسور اخبار و کتمان حقایق بالا ترین خیانت به جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۳۲

متاسفانه در کشورمان در ۸سال اخیر عده‌ای از اصحاب رسانه با سانسور کردن اخبار و حقایق، بالا ترین خیانت را به جامعه مرتکب می‌شوند و با بریدن اخبار و عدم انعکاس حقایق کاسب شده‌اند و با این شغل نان می‌خورند و توجه ندارند که این سرمایه را با از دست دادن چه ارزش‌هایی به‌دست آورده‌اند.

در کاشان «آیت الله میر سید محمد یثربی» رئیس حوزه علمیه کاشان شب گذشته در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان، به نقش رسانه در روشنگری، اخلاق محوری و تنویر افکار عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای می‌تواند اطلاعات و اخلاق درست داشته باشد که خبرنگارانش بدون توجه به حقایق براساس میل و اراده خودشان اخبار را انتشار ندهند.

به گزارش ایلنا، یثربی با انتقاد از بعضی از رسانه‌ها در عدم انعکاس حقایق و بریدن اخبار گفت: سانسور کردن اخبار و کتمان حقایق بالا‌ترین خیانت به جامعه است.

استاد حوزه‌های علمیه قم و کاشان تصریح کرد: گاهی خبر را آنطور که باید به مردم بدهیم نمی‌دهیم و بازساری می‌کنیم گاهی خبر را تقسیم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سانسور کردن اخبار راه و رسم مروت و مردانگی نیست گفت: سانسور اخبار و نگفتن حقایق مانند این است که عالمی بخشی از علم خودش را یاد بدهد و بخشی دیگر را کتمان کند.

رئیس حوزه علمیه کاشان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان، خطاب به حاضرین گفت: طوری در خبر رسانی رفتار کنید که کسانی که اخبار را سانسور و یا تکه تکه می‌کنند اخبار آن‌ها مورد سانسور قرار گیرد.

وی اتحاد و همدلی و پای بند بودن به خصیصه اخلاقی را تنها راه مبارزه با انتشار دهندگان اخبار کذب و سانسور شده دانست و گفت: وقتی که اکثریت خبرنگاران در بکار بردن خصایص اخلاقی متحد و پای بند شوند دیگران هم ناچارند به این روش تن دهند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در کاشان نسبت اینکه چرا اخلاق در جامعه کنونی منزوی شده است، گفت: قبول دارم واقعا جامعه ما هر روز با کمال تاسف به دلایل مختلف از مسائل اخلاقی فاصله می‌گیرد.

وی تمایل حاکمیت وقت در پنهان کاری‌ها، شکل گیری فرهنگ عمومی با فرهنگ دولتی و خود بینی‌ها در ۸ سال گذشته را از دلایل منزوی شدن اخلاق در جامعه دانست و گفت: در ۸ سال گذشته تمایل حاکمیت پنهان کاری بوده تا مردم از بسیاری مسائل بی‌خبر بمانند و گاهی اوقات هم نفاق و چندگانگی اخلاقی مرغوب می‌شد.

وی داشتن قیافه ظاهری آراسته را معیار اخلاق مداری ندانست و گفت: درحال حاضر مشاهده می‌کنیم خیلی‌ها با قیافه‌های ظاهری و گذاشتن ریش هیچ پایبندی به اخلاق و دین ندارند.

وی با تاکید برنقش خبرنگاران در آگاه سازی و تنویر افکار عمومی جامعه گفت: وقتی که حقایق در اطلاع رسانی جامعه دور بماند در مسائل اقتصادی و اخلاقی هم دورمی ماند.

وی خلاف گویی و دور ماندن در مسائل اخلاقی را مشکل فعلی جامعه دانست و خطاب به حاضرین گفت: مروت و مردانگی نیست که بعضی خبرنگاران خلاف گویی را بپذیرند.

وی دورویی، نفاق، تعدی به حقوق دیگران را به عنوان یک بیماری پیشرفته ویروسی در جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه جامعه به بیماری‌های فراوان اخلاقی مبتلا شده است بیش از هرچیز نیازمند مبنای فکری و اسلامی اصیل اسلامی است.

وی سنت‌های پایدار برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی شیعه را موجب استحکام و دوام زندگی زناشویی دانست و گفت: متاسفانه بعد از انفلاب بسیاری از ارزش‌های ارزشمند و اصیل اسلامی هویت خود را از دست داده و به جای آن فرهنگ سلیقه‌ای به جامعه و خانواده‌ها وارد شده است.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه در قدیم الایام خانواده‌های مختلفی در کنار هم و در یک خانه زندگی می‌کردند و افراد خواهر آن خانواده را خواهر خود می‌دانستند و حرمت همدیگر را نگه می‌داشتند حتی یک مورد فحشا نبود، ولی الان چون درخانواده‌ها هماهنگی پیدا نکردیم این مشکلات گریبانگیر جامعه و خانواده‌ها شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه توصیه‌ای به فرماندار جدید کاشان در جابجایی مدیران دارید گفت: اولا بنده حق ندارم در کار اجرایی دخالت کنم. ولی اینکه با روی کار آمدن دولت جدید حتی آبدار چی آن اداره هم عوض شود محکوم و ناپسند است و گرایش‌های سیاسی تعیین کننده نیست، لذا مسئولین در رتبه‌های بالا باید منافع ملی کشور، منطقه و شهرستان را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بسیاری از مشکلات اخلاقی جامعه حل شود.

قبل از نشست خبری آیت الله میرسید محمد یثربی با خبرنگاران، ایشان به اتفاق روحانیون و مبلغان دینی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه کاشان، تعدادی از صنعتگران، اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان در نماز جماعت و ضیافت افطاری در بیت آیت الله یثربی شرکت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز