خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل؛

مراکز توانبخشی معلولین و حمایت از مددجویان بهزیستی آران و بیدگل افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۶۷

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل از افزایش ۱۳ مرکز جدید توانبخشی و حمایت از مددجویان تحت پوشش بهریستی شهرستان آران وبیدگل در سال جاری خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل از افزایش ۱۳ مرکز جدید توانبخشی و حمایت از مددجویان تحت پوشش بهریستی شهرستان آران و بیدگل در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل «حیدر ایمانیان»، رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران آران و بیدگل ضمن گرامی داشت هفته بهریستی و تشریح برنامه‌های این هفته، از فعالیت ۱۳ مرکز جدید حمایت از معلولین و حمایت از مددجویان تحت پوشش یهزیستی این شهرستان ذر سال جاری خبر داد و گفت: با راه اندازی این تعداد مرکز تعداد مراکز توانبخشی و حمایت از مددجویان بهزیستی این شهرستان از ۳۵ مرکز به ۴۵ مرکز افزایش می‌یابد.

وی راه اندازی مراکز شبانه روزی سالمندان، توان بخشی معلولین، مشاوره پیش از ازدواج، دوکمپ جدید ترک معتادین، راه اندازی دو مهدجدید کودک، توان بخشی امیرالمومنین، مرکز مشاوره ژنتیک و گروه همیاران سلامت را از مهم‌ترین این مراکز نام برد و گفت: مراکز توان بخشی امیرالمومنین و کلینیک مددکاری اجتماعی که توسط یکی از خیرین شهرستان ساخته شده بزودی افتتاح وبه بهره برداری می‌رسد.

ایمانیان عدم مناسب سازی ۷۵ درصد از ادارات ومراکز دولتی در شهرستان آران وبیدگل را از مهم‌ترین مشکلات معلولین این شهرستان عنوان کرد و گفت: نبود مراکز تفریحی، ورزشی وکمبود مرکز توانبخشی برای بیش از ۲ هزار معلول تحت پوشش این اداره از دیگر مشکلات معلولان این شهرستان است.

وی تکمیل مرکز مشاوره ودرمانی شهرستان آران و بیدگل توسط خیر و مشارکت‌های مردمی در حال ساخت در این شهرستان را نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دانست و ۷۲ نفر از معلولین جسمی حرکتی، نابینایان، سالمندان، ضایع نخاعی، زنان سر پرست خانوار و… تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل هستند، گفت: ازاین تعداد۱۲۹۵ نفر معلول در حوزه شهری و ۷۴۲ نفر در حوزه روستایی و سی بی‌آر تحت پوشش هستند.

وی تعداد مستمری بگیران این اداره را ۶۵۰ نفر اعلام کرد وگفت: سال گذشته ۳۱ نفر از ضایع نخاعی‌های تحت پوشش در مجموع با دریافت ۱۶ میلیون تومان مشمول استفاده ازوسایل پانسمان، سونداژ شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل همچنین از پرداخت ماهیانه برای ۹ نفر ضایع نخاعی به مبلغ ۸۰ هزار تومان و پرداخت مستمری برای ۱۲ نفر از توانخواهان به مبلغ ۴۸ هزار تومان خبرداد و گفت: تحویل وسایل توانبخشی شامل ۸ عدد ویلچر، ۶ عدد ویلچر حمام، تشک مواج، ۴۰ مورد ویزیت پزشک در منزل، ۴ مورد پرداخت درمان و بیمه تکمیلی، اعطای وام قالی بافی و… از دیگر خدماتی ارائه شده به بیماران ضابع نخاعی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز