خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست آران و بیدگل:

زرده‌بر در آران و بیدگل مستند‌نگاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۶۹

رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از زنده گیری و مستند نگاری زرده بر در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

رئیس ادارهٔ حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از زنده گیری و مستند نگاری زرده بر در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

«اللهیار دولتخواه» روز پنج شنبه، بیست و ششم تیر ماه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر اظهار داشت: این حیوان که توسط یکی از دوستداران محیط زیست بخش کویرات به این اداره تحویل داده شده پس از تیمار و اطمینان از شرایط سلامت در منطقه شکار ممنوع یخاب‌‌ رها سازی می‌شود.

وی افزود: زرده بر که با اسامی عروس موش و پلنگ موش معروف است از خانواده راسو‌ها بوده و زیستگاه این حیوان مناطق استپی و بیایانی و اراضی باز است. رنگ آن مشکی و در نواحی سر، پشت او دو لکه زرد وجود دارد. این گونه از جوندگان کوچک تغذیه می‌کند و اندازه آن ۲۵ تا ۲۷ سانتی متر و طول دم آن ۱۲ تا ۲۰ سانتی متر است.

دولتخواه افزود: زرده بر یک از گونه‌های کمیاب است که به عنوان گونه‌های در معرض آسیب طبقه بندی شده است این حیوان شبگرد بوده و به صورت انفرادی زندگی می‌کند و هیچگونه خسارتی برای کشاورزان و محصولات آن‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه باعثتعدیل جوندگان کوچک می‌‌شود.

منطقه یخاب که در سال ۱۳۹۲ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد، با وسعت ۲۷۱ هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل قراردارد. این منطقه دشتی و کوهستانی است و دارای گیاهان متنوع نظیر درمنه، خارش‌تر، گون و… است و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری از قبیل کاراکال، گربه وحشی، جبیر و هوبره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز