خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل؛

اجرای پروژه نهالکاری به وسعت ۱۰۰ هکتار در نصرآباد آران و بیدگل

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۷۳

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از اجرای پروژه نهالکاری به وسعت ۱۰۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و پانصد و هفتاد هزار ریال در منطقه کانون بحران نصرآباد شهرستان آران و بیدگل خبرداد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از اجرای پروژه نهالکاری به وسعت ۱۰۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و پانصد و هفتاد هزار ریال در منطقه کانون بحران نصرآباد شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

ابوالفضل معینی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: این عملیات که در ادامه پروژه های نهالکاری این منطقه در سنوات گذشته است که با اعتباری بالغ بر دومیلیارد و پانصد و هفتاد هزار ریال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: فرسایش بادی یکی از مهم ترین جنبه های ظهور پدیده بیابانزایی است که در صورت مهار نشدن، خسارت بسیار زیاد و جبران ناپذیری به عرصه های زیستی، کشاورزی و تاسیسات زیربنایی وارد می کند لذا پروژه های بیابانزدایی در منطقه کانون بحران نصرآباد شهرستان متمرکز شده است.

همچنین وی به اهمیت این پروژه با توجه به احداثجاده مواصلاتی آران و بیدگل به گرمسار در همین محدوده اشاره کرد و عنوان نمود: با اجرای این پروژه و استقرار گونه های گیاهی بیابانی از ورود گرد و غبار در حاشیه جاده مذکور جلوگیری خواهد شد.

شهرستان آران و بیدگل با وسعت ۶۰۵ هزار هکتار دارای ۱۰۳ هزار هکتار کانون بحران است که به منظور کنترل فرسایش بادی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هر ساله اقدام به اجرای پروژه های بیابانزدایی کرذه است که ماحصل این فعالیت ها ایجاد ۱۲۰ هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز