خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز کاشان در گفتگو با ایلنا؛

دولت برای پیشگیری از بیماری اوتیسم باید تشکیلات جدیدی را تعریف کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۰۸

برای درمان بیماری اتویسم، ضمن اینکه نیاز به یک رشته دانشگاهی جدید در کشور است، دولت نیز باید برای پیشگیری از این بیماری تشکیلات جدیدی تعریف کند.

مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: برای درمان بیماری اتویسم، ضمن اینکه نیاز به یک رشته دانشگاهی جدید در کشور است، دولت نیز باید برای پیشگیری از این بیماری، تشکیلات جدیدی تعریف کند.

حاج محمد کتابچی، مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز کاشان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب با بیان اینکه بیماری اوتیسم در دنیا یک نوع مریضی ناشناخته‌ای است، گفت: درایران نیز نسبت به شناخت این بیماری خیلی عقب هستیم و برای درمان این بیماری کار‌شناس کم داریم ضمن اینکه برای درمان این بیماری نیز نیاز به هزینه بالا است.

وی از جمله مشکلات حاد بیماران اوتیسمی را این نکته ذکر کرد که برای هرکدام نیازمند یک معلم و امکانات مخصوص در کلاس درس دانست و گفت: با توجه به اینکه در آموزش پرورش هنوز نتوانسته‌ایم یک معلم را برای یک کلاس ۴۰ نفره داشته باشیم، لذا با توجه به اینکه نگهداری این بیماران به علت بی‌تابی کار مشکلی است برای درمان آن‌ها نیازمند امکانات و آموزش‌های مخصوص است.

کتابچی با بیان اینکه درحال حاضر نیز روان‌شناسان خیلی از بیماری‌های عقب ماندگی‌های ذهنی را با بیماری اوتیسم اشتباه می‌گیرند، گفت: برای درمان بیماری اتویسم ضمن اینکه نیاز به یک رشته دانشگاهی جدید در کشور است، دولت نیز باید برای پیشگیری از این بیماری تشکیلات جدیدی را تعریف کند.

مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز کاشان تصریح کرد: امیدواریم که با نشست و برخواست‌ها و تبادل نظر‌ها باب نجات خانواده‌های بیماری اوتیسم در کشور وشهرستان کاشان باز شود.

درحال حاضر در شهرستان کاشان بیش از ۵۰ بیمار اوتیسمی شناسایی شده‌اند که خانواده‌های این بیماران با مشکلات جدی و عدیده‌ای مواجه هستند، لذا با توجه به اینکه این بیماری در شهرستان کاشان روز بروز روبه افزایش است می‌طلبد که مسئولین، خیرین و متخصصین پزشکی تمهیدات ویژه‌ای را برای پیشگیری و درمان این بیماری ناشناخته بکار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز