خبرگزاری کار ایران

در شهریور ماه امسال:

نخستین جشنواره ملی نعنا در کاشان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۲۵۲

شهردار کاشان از برگزاری نخستین جشنواره ملی نعنا در این شهرستان خبر داد.

شهردار کاشان، از برگزاری نخستین جشنواره ملی نعنا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سید محمد ناظم رضوی در جمع حبرنگاران با اعلام این خبر، رونق اقتصادی منطقه، ثبت نعنا به عنوان بهترین نوع نعنا در کشور، ترویج و توسعه کارگاه‌های و کارخانجات تولید عرقیجات و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل در کشور را از جمله اهداف این جشنواره ملی برشمرد.

وی، تلاش برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری، ترویج رویکرد مردم به طب سنتی اسلامی، بالابردن سطح آگاهی کشاورزان منطقه، شناسایی سطح زیر کشت گیاهان دارویی، افزایش تولیدات استاندارد جهت مصرف داخلی و صادرات این محصول را از دیگر اهداف جشنواره ملی نعنا عنوان کرد.

به گفته وی، حمایت و همیاری شورای اسلامی شهر، انتخاب منطقه در کاشت و برداشت نعنا و ارائه بهترین عرقیات این محصول از جمله دلایل برگزاری این جشنواره در کاشان است.

شهردار کاشان در ادامه اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی نعنا به همت کار گروه توسعه منطقه فین کاشان طی مدت دو روز ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

ناظم رضوی، از برگزاری این جشنواره ملی همزمان با برداشت محصول نعنا در منطقه کاشان خبر داد و گفت: بهترین نوع گیاه نعنا کشور از لحاظ کیفیت و عطر در منطقه فین این شهرستان کشت می‌شود.
وی، موقعیت آب و هوایی و وجود خاک مناسب و مساعد برای رشد این گیاه در این منطقه را از دیگر دلایل برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
به گفته وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، بازدید گردشگران و شهروندان کاشانی از کشتزارهای منطقه، کارگاه‌های سنتی و صنعتی، بازدید از مجتمع داروسازی باریج اسانس و انتشار ویژه نامه تخصصی از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

شهردار کاشان افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره نعنا در محل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان دایر خواهد بود و امید است با تشکیل ستاد برگزاری این جشنواره نه تنها در منطقه بلکه در کشور برگزار شود.

گفتنی است: خواص درمانی این محصول برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا، برطرف کننده ناراحتی‌های عصبی، تقویت کننده معده و بدن، ضد تشنج و ضد سرفه، مسکن وآرام بخش مفید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز