خبرگزاری کار ایران

آیت الله نمازی در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران کاشان؛

خبرنگاران نباید جامعه را درگیر نزاع‌های سیاسی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۶۲

با توجه به اینکه درحال حاضر کشورمان در حساس ترین زمان قرار دارد، خبرنگاران نباید تلاش کنند ذهن مسئولین را به مسائلی که موجب موج و نزاع سیاسی درجامعه می شود سوق دهند.

امام جمعه کاشان گفت: با توجه به اینکه درحال حاضر کشورمان در حساس‌ترین زمان قرار دارد، خبرنگاران نباید تلاش کنند ذهن مسئولین را به مسائلی که موجب موج و نزاع سیاسی درجامعه می‌شود سوق دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «آیت الله عبدالنبی نمازی»، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان، ضمن تبریک روز خبرنگار و تسلیت شهادت بعضی از خبرنگاران که در تهاجم رِ‍ِژیم صهیونیستی در عزه کشته و مجروح شدند، از خبر به عنوان یکی از مسائل فرهنگی جامعه نام برد و گفت: کشف، انعکاس و نشر خبر وظیفه خبرنگار است.

وی خبر زاییده بشریت را معبود خدا ندانست و گفت: فقط پیامبران خدا که عزیز‌ترین موجود روی زمین هستند به عنوان خبرنگار معبود خدا هستند.

وی اعتبار یک خبرنگار را دربیان واقعیات و صداقت در اخبار دانست و گفت: خبری که کذب و بدون منبع معتبر باشد درجامعه آثار سوء می‌گذارد.

نمازی با بیان اینکه خبرنگاران نباید جامعه را درگیر نزاع‌های سیاسی کنند، گفت: با توجه به اینکه درحال حاضر کشورمان در حساس‌ترین زمان قرار دارد خبرنگاران نباید تلاش کنند ذهن جامعه را به مسائلی که موجب موج و نزاع سیاسی در جامعه می‌شود سوق دهند.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی که مرزهای جغرافیایی کشور جمهوری اسلامی ایران درگیر مسائل جنگ و خونریزی است و ایران به برکت اهل بیت و رهبری ولایت فقیه تنها نقطه امن منطقه است، گفت: خبرنگاران نباید ذهن مسئولین، فرهیختگان، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، حوزه‌های علمیه و جامعه را درگیر نزاع‌های سیاسی کنند.

امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه خبرنگاران و رسانه‌های مکتوب کشور باید تلاش کنند تا امنیت و آرامش در جامعه برقرارشود گفت: خبرنگاران باید آرامش، صفا و برادری در جامعه ایجاد کنند تا ذهن مسئولین برای اداره کشور تامین شود.

وی تداوم دوره‌های آموزش برای خبرنگاران را ضروری دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی باعثمی‌شود تا خبرنگار ازانتشار خبرهای زیان آور و برخلاف مصلحت نظام پرهیز کند.

در ابتدای این دیدار صباغی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه فرهنگ و هنر شهرستان کاشان گفت: درحال حاضر کاشان با ۲۰ نشریه، ۵ دفتر خبرگزاری و۶۰ خبرنگار فعال و غیرفعال مشغول کار اطلاع رسانی درا ین شهرستان هستند.

در ادامه محمد ملک آبادی به نمایندگی از خبرنگاران با بیان اینکه به جز خبرگزاری ایرنا و صداو سیمای این شهرستان که از تمام امکانات زیربنایی دولتی برای پوشش خبر بهره‌مند هستند، بقیه دفا‌تر خبرگزاری‌های این شهرستان حتی از یک وسیله رایانه، خودرو و غیره محروم هستند با تجهیزات اندکی که درمنزل دارند با تمام توان و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تهیه و ارسال خبر می‌کنند گفت: عدم تعامل بعضی از مسئولین با خبرنگاران، آشنا نبودن بعضی از مسئولین شهرستان کاشان با شرح وظایف خبرنگاران و نبود خانه مطبوعات در شهرستان۴۰۰ هزار نفری کاشان از دیگر مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز