خبرگزاری کار ایران

معاون مدیر کل و رئیس اداره بهزیستی کاشان؛

کاشانی‌ها بیشترین درخواست‌کنندگان فرزند خواندگی در استان اصفهان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۹۵

درحالی‌که یک چهارم درخواست فرزندخواندگی استان اصفهان، مربوط به شهرستان کاشان است، متاسفانه مشاهده می‌شود عده‌ای با خرید و فروش کودک قانون را دور می‌رنند و با کمک وکیل آن کودک را تصاحب می‌کنند.

معاون مدیر کل و رئیس اداره بهزیستی کاشان گفت: درحالی که یک چهارم درخواست فرزندخواندگی استان اصفهان مربوط به شهرستان کاشان است متاسفانه مشاهده می‌شود عده‌ای با خرید و فروش کودک قانون را دور می‌رنند و با کمک وکیل آن کودک را تصاحب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «دکتر امین عسگری» در نشست خبری روز شنبه، ۱۸ مرداد، به مناسبت روزخبرنگار در سالن کنفرانس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه اطلاع رسانی این شهرستان، از خبرنگاران به عنوان بازوی مسئولین در جهت پیگری و رفع تنگناهای بودجه‌ای و بالا بردن سطح آگاهی‌های جامعه نام برد و گفت: اینجانب به عنوان یک عضو کوچک و خادم بهزیستی افتخار می‌کنم با افرادی که دارای یک مقام و قرب الهی نزد خداوند هستند در جهت خدمت به جامعه هدف بهزیستی تلاش می‌کنم.

وی باتاکید بر اینکه کودک خواندگی باید در مسیر فانونی انجام شود، گفت: از مردم شریف کاشان انتظار داریم اگر مواردی مشاهده کردند که واگذاری کودک به صورت خرید و فروش و بدون نظر بهریستی به افراد واگذار می‌‌شود مراتب را به نیروی انتظامی و یا اداره بهریستی شهرستان کاشان اطلاع دهند تا آن کودک دراختیار این اداره قرار گیرد و براساس ضوابط و معیارهای قانونی به افراد واجد شرایط تحویل داده شود.

وی داشتن توان مالی، شغل مناسب، تحصیلات و نداشتن مشکلات روحی روانی و آوردن امتیازات لازم را از معیارهای فرزند خواندگی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اخیرا شرط ازدواج در فرزند خواندگی برداشته شده و به خانم‌های مجرد متمکن و تحصیل کرده که مشکلات روحی روانی نداشته باشند نیز کودک داده می‌شود.

معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی کاشان همچنین از عدم وجود ضوابط اجرای قانون ۳ درصد معلولین در ادارات انتقاد کرد و گفت: این قانون بعد از گذشت دو، سه سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی هنوز ضمانت اجرایی نگرفته است.

وی از عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد برای دریافت ضمانت اجرایی این قانون در مجلس با همکاری مجموع نمایندگان استان اصفهان و دیگر نمایندگان مجلس نسبت به دریافت ضمانت اجرایی این قاونون اقدام کند.

به گفته وی در قانون حمایت از معلولین ۳ درصد استخدام نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی به معلولین تحت پوشش بهزیستی اختصاص داده شده است اما به دلیل عدم ضمانت اجرایی این قانون هیچ کدام از نهاد و دستگاه‌های دولتی نسبت به استفاده ۳ درصد از نیروی خود در بخش‌های اپراتوری و… توجهی ندارند.

معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی کاشان یاد آورشد: در حال حاضر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی شهرستان کاشان کمتراز یک درصد از معلولین استفاده کرده‌اند.

امین عسگری تأکید کرد: با ضمانت اجرایی قانون ۳ درصد استخدام معلولین در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی مشکلات معلولین شهرستان در بخش‌های مسکن، اشتغال و… حل و فصل خواهد شد.

در پایان این نشست معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی کاشان از خبرنگاران فعال شهرستان کاشان در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی با اهداء لوح تقدیر و هدایا تقدیر و تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز