خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرکاشان؛

روز خبرنگار در کاشان غریبانه و مظلومانه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۱۹

خبرنگاران و اصحاب رسانه کاشان واقعا در توسعه شهر کاشان و رفع مشکلات جامعه عملکرد خوبی داشته‌اند به طوری که در برخی مواقع به داد این شهر نیز رسیده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان در مراسم روز خبرنگار گفت: ضمن انتقاد از عدم استقبال مسئولان ادارات شهرستان کاشان در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: واقعا روز خبرنگار در تالار ارشاد کاشان غریبانه و مظلومانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «علی هاشمی طاهری» سه شنبه بیست و یکم مرداد در مراسم روز خبرنگار که در تالار فرهنگ کاشان برگزارشده بود، عدم همکاری مسئولان و نهادهای دولتی شهرستان کاشان در اطلاع رسانی به موقع با خبرنگاران را دلیل اصلی انباشته شدن مشکلات این شهرستان دانست و گفت: خبرنگاران انعکاس دهنده نظرات مردم و رفع مشکلات جامعه هستند.

وی عدم همکاری مسئولین با خبرنگاران را موجب متضرر شدن آن‌ها دانست و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه کاشان واقعا در توسعه شهر کاشان و رفع مشکلات جامعه عملکرد خوبی داشته‌اند به طوری که در برخی موقع به داد این نیز رسیده‌اند.

عضور شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: مسئولان نباید از انتقاد سازنده خبرنگاران ناراحت شوند چون اگر انتقادی در عملکرد مسئولین صورت گیرد موجب برطرف شدن ضعف‌ها خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان در این مراسم ضمن انتقاد از عدم استقبال مسئولان ادارات و نهادهای دولتی شهرستان کاشان در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: واقعا روز خبرنگار در تالار فرهنگ کاشان غریبانه و مظلومانه برگزار شد.

هاشمی طاهری شغل خبرنگاری در جامعه اسلامی را حرفه مقدسی خواند و از عامرابن ناصر فینی برای کاشانی‌ها برای امام محمد باقر به عنوان یک خبرنگار و پیام رسان نام برد و افزود: سلطانعلی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم و نماینده امام در ایران است که مقام او از مقام عبدالعظیم حسنی در شهرری، حضرت معصومه(س) و احمد ابن موسی شاه چراغ در شیراز نیز بیشتر است.

وی از خبرنگاران خواست با انتشار اخبار و گزارش از سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان نگذارند این امامزاده واجب التعظیم گمنام و مظلوم واقع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان خاطرنشان کرد: خبرنگاران تا نتیجه گیری موضوعی که در خبر دنبال می‌کنند نباید دست از تلاش بر دارند.

علی هاشمی طاهری در ادامه با دفاع و تقدیر از عملکرد سید محمد ناظم رضوی شهردارکاشان درفعالیت‌های عمرانی و پیگیری مسائل محتلف شهری کاشان گفت: اقدامات شهردار جدید کاشان طی مدت کوتاه مدیریتش به خوبی در جای جای شهر کاشان مشهود و نمایان است.

وی در دست اجرا بودن بیش از ۸۰ پروژه کوچک و بزرگ در شهرکاشان توسط شهرداری این شهر را متضمن همکاری و مساعدت شهروندان کاشانی دانست و گفت: افزایش بیش از ۹۰ درصدی بودجه شهرداری کاشان نسبت به سال گذشته نشان دهنده این است که شهردار این شهر در فعالیتهای عمرانی عزمی جدی دارد.

در ابتدای این مراسم، سرهنگ مهدی پورغلامحسین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان نیز با تبریک روز خبرنگار به طرفندهای دشمنان در تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی به منظور انحراف جوانان اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی آمادگی همکاری دو سویه با اصحاب رسانه و خبرنگاران در اطلاع رسانی را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تمام تلاش خود را برای احساس امنیت در جامعه به کار گرفته‌ایم.

ابتدای این مراسم ایمان سرانجام به نمایندگی از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان عدم تعامل مسئولین و روایط عمومی ادارات با خبرنگاران، عدم حمایت معنوی از خبرنگاران، برخورد با سایتهای بدون مجوز، کمبود کیوسک توزیع مطبوعات، مشکلات مالی و غیره را از مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد.

مراسم روزخبرنگار سه شنبه شب با حضور مدیرخانه مطبوعات اصفهان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، بخشداران نیاسر، مرکزی، برزک و قمصر، تعدادی از مسئولان ادارات و خبرنگاران در تالار فرهنگ کاشان برگزارشد.

در پایان این مراسم پس از اجرای چندین برنامه متنوع و سخنرانی گلناری مدیر محترم خانه مطبوعات اصفهان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره زنده یادان بهروز و جامعی، شفای صفی‌پور و خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان شهرستان کاشان برادران مزرعتی و خانواده محترمشان را با نثار صلوات از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

جای سوال است با توجه به اینکه شهرستان کاشان دارای ۱۵۰ دستگاه اداری و بیش از ۶۰ خبرنگار است چرا علیرغم اینکه دراین مراسم خبرنگاران به اتفاق خانواده‌هایشان دعوت شده بودند کل جمعیت حاضر در این مراسم بالغ بر ۶۰ نفر بود به طوری که خلوت بودن سالن با واکنش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان مواجه شد و گفت: مراسم روز خبرنگار در این تالار مظلومانه و غریبانه برگزارشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز