خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه کاشان در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران؛

دانش محورنبودن کارها موجب عدم توسعه یافتگی کاشان بزرگ شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۹۴

متاسفانه بیشتر کارها درشهرستان کاشان براساس مسائل جناحی و سیاسی بوده است، لذا باید افراد و مدیران در شهرستان کاشان بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و حزبی با شاخص‌های علمی و تخصصی به کار گمارده شوند.

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: متاسفانه بیشتر کار‌ها در شهرستان کاشان، بر اساس مسائل جناحی و سیاسی بوده است، لذا باید افراد و مدیران در شهرستان کاشان بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و حزبی با شاخص‌ها ی علمی و تخصصی به کار گمارده شوند.

به گزارش حبرنگار ایلنا در کاشان، «پروفسور عباس زراعت»، سرپرست دانشگاه کاشان، چهارشنبه، بیست و یکم مرداد، در نشست خبری که به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزارشده بود، ضمن تشریح گزارش عملکرد چند ماه گذشته دانشگاه کاشان، روز خبرنگار را به جامعه مطبوعاتی شهرستان کاشان تبریک گفت.

زراعت به ویژه گی‌های یک خبرنگار موفق در جامعه اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: براساس آیه‌ای از قرآن نتایح خونبار خبری که از روی نادانی و نا‌آگاهی در زمان رسول گرامی اسلام گرامی داده شد باعثوقوغ جنگ‌های بدی شد.

خبرنگار نباید خبری را بدون تحقیق و احساساتی شدن منتشر کند

وی با بیان اینکه خبرنگار نباید خبری را بدون تحقیق و احساساتی شدن منتشر کند، خطاب به خبرنگاران گفت: اگر خبری به شما رسید ابتدا جستجو و تحقیق کنید چون خبری اگر از روی نادانی ناآگاهی و احساساتی شدن درجامعه پخش شود موجب ناهنجاری‌های اجتماعی و بعضا کشتارهایی می‌شود.

سرپرست دانشگاه کاشان از محول شدن مدیریت شهری کاشان به این دانشگاه براساس کارهای علمی و پژوهشی خبر داد و با انتقاد از انتشار شایعه خبر اخیر در خصوص نمایندگی مجلس گفت: خبری که اخیرا در مورد نمایندگی مجلس درکاشان و آران و بیدگل منتشر شد، وقتی من اسناد و مدارک را بررسی کردم، دیدم چقدر واقعیت‌ها با آنچه که دربین مردم براثر نا‌آگاهی رواج پیدا کرده فرق می‌کند و بعدا هم وقتی نهایتا به طرف می‌گویی چرا چنین شایعه‌ای را در جامعه ایجاد کردی و مصاحبه کردی، می‌گوید یک نفر این مطلب را به ما گفته بود و ما هم فکر کردیم که درست است.

وی تصریح کرد: اگر این قضیه ختم به خیر نمی‌شد، ممکن بود حوادثناخوشایندی برای شهرمان به وقوع بپیوندد.

عدم اتحاد و همدلی موجب عقب ماندگی شهرستان کاشان شده است

وی عدم اتحاد و همدلی را موجب عقب ماندگی شهرستان کاشان دانست و گفت: همگان باید با ایجاد وحدت در توسعه شهرکاشان کمک کنیم.

سرپرست دانشگاه کاشان درخصوص مزایای اتحاد به نقل از فردی از اهالی اردبیل که مدت زیادی در کاشان سرمایه گذاری کرده است، اشاره کرد و گفت: این فرد می‌گوید قبل از ورودم به کاشان، اردبیل پیش کاشان شما، مانند یک روستا بود ولی الان اگر کاشان را با اردبیل مقایسه کنیم، می‌بینیم آن‌ها چقدر پیشرفت کرده‌اند و کاشان چقدر عقب گرد کرده است. علت این عقب گرد هم این است که با هم متحد نیستیم. وقتی صحبت مصالح و منافع اردبیل می‌شود، همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی این شهر با هم متحد می‌شوند.

وی نقش جامعه مطبوعاتی و خبرنگاران را در ایجاد وحدت و همدلی در جامعه بسیار کار ساز دانست و گفت: اعتقاد دارم در یک جامعه اگرخبرنگار آزادانه واقعیت‌ها را بیان کند و او را بازخواست نکنند آنجامعه پیشرفت خواهد کرد.

خبرنگار رکن چهارم در پیشرفت امور و دموکراسی کشور است

وی از خبرنگاران به عنوان رکن چهارم در پیشرفت امور و دموکراسی کشور نام برد و گفت: اگر خبرنگاران ناظر برامور باشند هیچ مسئولی دیگر جرات تخلف نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم روزی جامعه‌ای داشته باشیم که خبرنگاران با آزادی کامل و با حفظ اصول با اخلاق مداری بتوانند حرف‌های خودشان را بزنند، افراد را نقد و به چالش بکشانند و به پای میز محاکمه بکشانند. گفت: اینگونه خبرنگاران نه تنها نباید توبیخ بشوند بلکه تشویق هم باید بشوند.

زراعت ایجاد اتحاد، انسجام و برقراری امنیت در بین کارکنان، اساتید و دانشجویان را از مهم‌ترین برنامه‌های خود در دانشگاه کاشان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه کاشان در گذشته از نظرکمیت رشد خوبی داشته است تصمیم داریم کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در این دانشگاه را برمبنای کیفی سازی انجام دهیم.

یک پژوهشکده باکیفیت در دانشگاه کاشان بهتر از۲۰ پژوهشکده بدون خروجی است

سرپرست دانشگاه کاشان یک پژوهشکده باکیفیت در دانشگاه کاشان را بهتر از۲۰ پژوهشکده بدون خروجی دانست. و گفت: تثبیت مدیریت و اخلاق محوری درکارهای پژوهشی در بین مدیران، اساتید و دانشجویان از دیگر رویکردهای دانشگاه کاشان است.

وی دورشدن جامعه از فرهنگ اخلاقی در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را از مهم‌ترین معضلات جامعه دانشگاهی کنونی عنوان کرد و گفت: اگر پژوهش و آموزش همراه با اخلاق محوری باشد استاد دیگر تحقیقات خودش را صرفا در راستای استاد تمام و راضی نگه داشتن دانشجو انجام نخواهد داد.

زراعت با اشاره به اینکه اخلاق محوری صرفا در نماز اول خواندن در مساجد نیست، گفت: استاد ما باید احساس کند بودجه‌ای که از دولت و بیت المال می‌گیرد در قبالش مسئول است و گرنه بردن این پول سر سفره خانواده هیچ ارزشی ندارد.

وی همکاری با مدیریت شهری کاشان با همکاری نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت توسعه شهرکاشان را از رویکردهای جدید این دانشگاه عنوان کرد و گفت: عقیده داریم اگر دانشگاه کاشان عطسه کرد تمام شهرستان باید ذکام بگیرند، لذا تصمیم داریم در مدیریت شهری نقش علمی ایفا کنیم.

سرپرست دانشگاه کاشان دانش محور نبودن کار‌ها را موجب عدم توسعه یافتگی کاشان بزرگ دانست و گفت: متاسفانه بیشتر کار‌ها در شهرستان کاشان براساس مسائل جناحی و سیاسی بوده است، لذا اگر افراد و مدیران در شهرستان کاشان بدون درنظرگرفتن مسائل سیاسی و حزبی با شاخص‌های علمی و تخصصی به کارگمارده شوند این شهرستان به جایگاه اصلی‌اش ارتقا پیدا خواهد کرد.

در ابتدای این مراسم «حجت الاسلام روحانی»، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه، در دانشگاه کاشان ضمن تبریک روز خبرنگار، به جایگاه رفیع و خطیر خبرنگار اشاره کرد و خطاب به خبرنگاران گفت: حتما اینجایگاه را لمس کرده‌اید که این مسئولیت را پذیرفته‌اید.

وی اعتماد و صداقت را مهم‌ترین ویژگی یک خبرنگارموفق دانست و گفت: درصداقت باید تقوا، هم رنگی و انسان دوستی وجود داشته باشد.

روحانی با بیان اینکه صداقت در انتشار اخبار اعتماد مسئولین را به همراه دارد. گفت: اگرصداقت درخبرنگار حفظ شود اعتماد مسئولین به خبرنگار وسیع ترمی شود.

در پایان این مراسم سرپرست دانشگاه کاشان با اهداء لوح تقدیر و هدایا از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان کاشان تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز