خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان؛

اجرای طرح بازیافت و تفکیک از مبدا در کاشان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۲۳

شهردار کاشان، صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بازیافت و تفکیک زباله‌ها از مبدا به همراه صدور کارت شهروندی خبر داد.

شهردار کاشان صبح امروز در مراسم افتاح طرح بازیافت و تفکیک زباله ها از مبدا به همراه صدور کارت شهروندی خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، سید محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان، در آیین افتتاح این مراسم، پسماندها را از مسائل مهم امروز بشر عنوان و گفت: گسترش زندگی شهری و پیچیدگی‌های مربوط به آن، این موضوع را با اهمیت کرده است.

وی به آثار مخرب رها کردن پسماندها در طبیعت اشاره کرد و افزود: تولید پسماندها درطبیعت خطرات زیادی را برای بشر امروزی ایجاد کرده است.

ناظم رضوی در ادامه، اجرای طرح بازیافت مواد را نیازمند در نظر گرفتن شرایط خاص اقلیمی هر شهر عنوان و تصریح کرد: به نظر می‌رسد بهترین راه برای این شهر تولید کود کمپوست است.

وی به آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر رها کردن زباله ها در محیط زیست و تهدید سلامتی جامعه اشاره کرد و گفت: امید است با اجرای این طرح و مدیریت صحیح از وارد شدن خسارت به محیط زیست جلوگیری شود.

شهردار کاشان، همچنین در این مراسم، از صدور کارت شهروندی به شهروندان کاشانی خبر داد و افزود: شهروندانی که با این شهرداری در خصوص اجرای این طرح همکاری و مشارکت نمایند کارت شهروندی اهدا خواهد شد.

ناظم رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: در پی توسعه و گسترش فعالیت های شهری و توسعه خدمات الکترونیکی انجام شده است، افزود: این کارت به حساب بانکی متصل بوده و همچون عابر بانک، کیف پول و کارت شناسایی است که قابلیت توسعه در امور رفاهی –خدماتی و رفاهی را دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اجرای این طرح در واقع خرید الکترونیکی زباله ها از شهروندان است، گفت: برای شهروندانی که زباله های قابل بازیافت و خشک را از زباله های تر جدا کرده و به غرفه های ویژه جمع آوری بازیافت و یا خودروهای جمع آوری تحویل دهند، کارت الکترونیکی بازیافت صادر می شود.

شهردار کاشان در پایان خاطر نشان کرد: نخستین مرحله از طرح بازیافت و تفکیک از مبدا از(شهرک خاتم الانبیاء مسکن مهر) آغاز شد.

مدیران شهرداری در حاشیه این مراسم پاسخگوی سوالات و مشکلات ساکنین مسکن مهر بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز