خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان درپیش از خطبه های نمازجمعه این شهرستان

در هفته دولت ۱۰۲پروژه در کاشان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۰۸

در شهرستان کاشان همزمان با هفته دولت، ۱۰۲ طرح عمرانی در حوزه‌های شهری و روستایی، کشاورزی، میراثفرهنگی و مخابرات با هزینه بالغ بر ۷۵۰میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: در شهرستان کاشان همزمان با هفته دولت ۱۰۲ طرح عمرانی در حوزه‌های شهری و روستایی، کشاورزی، میراثفرهنگی و مخابرات با هزینه بالغ بر ۷۵۰میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «ابوالفضل صدرائیه»، معاون استاندار و فرماندار کاشان در آستانه فرارسیدن هفته دولت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه اله الاعظم(عج) با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «رجایی» و «باهنر» اظهار داشت: کار‌ها و اقدامات که این شهیدان بزرگ تاریخ ایران انجام داند مقیاسی برای قضاوت عملکرد دیگر دولتمردان در توسعه و آبادانی کشور محسوب می‌شود.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت به تمام زحمت کشان این عرصه افزود: دولت با نامگذاری این هفته بنام «آرامش و امید» سیاستگذاری‌ها و دستاورهای یک ساله دولت را به اطلاع عموم مردم خواهد رساند و افزود در این خصوص در شهرستان کاشان همزمان با هفته دولت ۱۰۲ طرح عمرانی در حوزه‌های شهری و روستایی، کشاورزی، میراثفرهنگی و مخابرات با هزینه بالغ بر ۷۵۰میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

صدرائیه موفقیت‌های اقتصادی دولت را ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: دولت تدبیر و امید درمدت یکساله بدست گرفتن امور توانست برای بهبود شرایط اقتصادی با کاهش تحریم‌ها و با استفاده از منویات مقام معظم رهبری و عقلانیت در تصمیم گیری‌هایش یک ثبات و شفافیت در اقتصاد کشور بوجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به آمار شورای صندوق بین المللی پول هیچ دولتی مانند دولت یازدهم موفق به کاهش تورم و بهبود اوضاع اقتصادی کشور در مدت یکسال نشده است.

فرماندار کاشان گفت: زمانی که دکتر روحانی امور را بدست گرفتند که کشور با داشتن تورم ۴۵ درصدی و رشد اقتصادی منفی ۸/۶ درصدی یک موقعیت رکود اقتصاد را سپری می‌کرد.

صدرائیه افزود: کاهش تورم ۴۵ درصد به ۲۵ درصد و در حالت نقطه‌ای کمتر از ۱۴ و نیم درصد و رشد بیش از چهار درصدی اقتصادی از ۸/۶ به حدود دو درصد از نکات برجسته دستاورهای دولت تدبیر وامید در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشور به یک انضباط مالی رسیده است، گفت: ثبات در بازار سکه و ارز، شکوفایی مجدد درتولید باعثشده که تولیدکنندگان خارجی با سفر به ایران شرایط کشور را برای سرمایه گذاری ارزیابی می‌کنند.

صدرائیه با اشاره به اهتمام دولت به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: دولت تلاش می‌کند با اقدامات کار‌شناسی و بر اساس برنامه ششم توسعه کشور با نگاهی به توسعه ملی که در چشم انداز ۱۴۰۴ مطرح شده کارنامه مطلوبی را به جای بگذارد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات موثر دولت در حل مشکلات هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت یازدهم توانست درحوزه بهداشت و سلامت با تدوین برنامه تحول نظام سلامت، خدمات رفاهی را در دسترس مردم قرارد دهد که به موجب آن تنها ۱۰ درصد هزینه‌های پزشکی بر عهده بیمار باشد. معاون استاندار و فرماندار کاشان با اشاره به طرح بیمه رایگان سلامت ایرانیان تصریح کرد: دولت بنابر قولی که به مردم در جهت گسترش سلامت جامعه داده بود توانست در شرایط بد اقتصادی کشور، اقدامات بسیار بزرگی برای کمک به بیماران انجام دهد.

صدرائیه با اشاره به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در شهرستان کاشان گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت این شهر خواهد بود زیرا بعد از دهه ۳۰ که بزرگان کاشان با دایر کردن کارخانجات نساجی این شهر را تبدیل به قطب بزرگ نساجی کشور کردند دیگر هیچ کار چشمگیری انجام نشده بود.

وی افزود: خوشبختانه با سعی و تلاش «عباسعلی منصوری»، نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل، در مجلس و حمایت دیگر مدیران بویژه تولیدکنندگان اتاق بازرگانی شهرستان و مساعدت وزیر صنعت و معدن اقدام به راه اندازی این منطقه کردند که هم اکنون با انتخاب مدیر و اختصاص اعتبار اقدامات اولیه راه اندازی آن آغاز شده است.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی کاشان در مرکز کشور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند موجب انگیزه فراوان برای ورود سرمایه گذاران باشد و این شهرستان را بعنوان قلب اقتصاد کشور مطرح کند.

وی همچنین با اشاره به پروژه ذخیره سازی گاز درآب شیرین گفت: با مطالعات فنی و اختصاصی مشخص شد این منطقه بهترین بافت و ساختار زمین‌شناسی را در اعماق زمین دارد که با تکمیل این طرح علاوه بر افزایش پتانسیل‌های اقتصادی کاشان مزیت‌های فراوانی در مباحثاشتغالزایی و توسعه این منطقه بوجود خواهد آمد.

فرماندار کاشان با اشاره به مشکلات فراوان در زمینه راه راهسازی در این شهرستان گفت: راه‌های حادثه خیز موجب شده همواره شاهد بروز اتفاقات ناخوشایندی برای همشهریان خود باشیم که باید با تلاش و سعه صدر بیشتر در حل این مشکلات قدم برداریم.

صدرائیه همچنین به انجام اقدامات موثر در صنعت کشاورزی گفت: در بخش آبخیزداری و ایجاد ذخیره سازی آب، کارهای موثری انجام شده که می‌تواند مشکلات زیادی را در شهری که با محدودیت منابع آبی مواجه است را حل کند. وی در ادامه تاکید کرد: باید با استفاده از تمام پتانسیل‌های بخش کشاورزی در این شهرستان بویژه پرورش گل محمدی در روستا‌ها برای رونق دادن به این بخش سود آور برنامه ریزی کنیم.

صدرائیه با بیان اینکه در فرمانداری کاشان سیاست گذاری‌های خوبی برای توسعه شهرستان صورت گرفته است، افزود: با ایجاد سه شورای سیاستگذاری گردشگری، اقتصاد و عمران و فرهنگی و بهره گیری از توانمندی‌های افراد صاحب نظر قدم‌های بزرگی برای توسعه کاشان برداشته شده است.

فرماندار کاشان با اشاره به اینکه هنوز باید برای پیشرفت شهر تلاش کنیم، گفت: مردم کاشان واقع بین هستند و شرایط نامساعد اقتصادی کشور را بخوبی درک می‌کنند که این امر باعثشده بدلیل کمبود اعتبارات نتوانیم در حوزه‌های اجرایی اقدامات خوبی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مجموعه تیم مدیریتی که در دو لت یازدهم در کاشان وجود دارد این امکان را فراهم آورده تا قادر باشیم کارهای بزرگی را برای توسعه شهر انجام دهیم.

صدرائیه در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت تدبیر و امید بتواند در کاشان با تکیه بر حمایت مردم ولایت مدارش و استفاده از رهنمودهای امام جمعه شهرستان و با همدلی و همگرایی تمام مسوولانش اقدامات شایسته‌ای درشان و منزلت مردم مومن و انقلاب این خطه به یادگار بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز