خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان؛

جوشقان قالی و کامو پتانسل جذب سرمایه گذار و گردشگر را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۳۳

دو شهر جوشقان قالی و کامو یکی از مناطق بسیار دیدنی و جذاب است که در تابستان محل ییلاق مناطق گرمسیری و جزء مناطق نمونه گردشگری شهرستان کاشان محسوب می‌شود.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: دو شهر جوشقان قالی و کامو یکی از مناطق بسیار دیدنی و جذاب است که در تابستان محل ییلاق مناطق گرمسیری و جزء مناطق نمونه گردشگری شهرستان کاشان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مهران سرمدیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این منطقه در سطح ملی بسیار مورد توجه است، ‌ اظهار داشت: این منطقه در۸۰ کیلومتری کاشان واقع شده و از جاذبه‌ها تاریخی و مناظر زیبای طبیعی همچون زیارتگاه دو امامزاده، بقعه می‌رعلاءالدین جوشقانی، برج‌ها، ارتفاعات، دره‌ سبز و پوشش گیاهی برخوردار است.

وی بیان داشت: دو شهر جوشقان قالی و کامو یک منطقه کوهستانی و سر سبز با سطح زیر کشت معادل ۲۰۰ هکتار گل محمدی، سالیانه۳۰۰۰هزار لیتر گلاب که به دو روش صنعتی و سنتی تولید می‌‌شود.

سرمدیان یادآور شد: رستوران، درمانگاه، آب آشامیدنی، برق، مخابرات و اورژانس از جمله امکانات و خدمات پیرامونی این منطقه به شمار می‌رود.

این مقام مسوول تصریح کرد: فرش دستباف جوشقان، تنوع صنایع دستی و وجود تپه‌ها برای طبیعت‌گردی، امکان ایجاد بستر لازم برای راه‌اندازی کمپ‌ تابستانی از جمله فرصت‌های سرمایه گذاری این منطقه است.

سرمدیان خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری جوشقان قالی و کامو علاوه بر سرمایه گذار مجتمع پذیرایی و اقامتی خاتون، متقاضیان دیگری برای سرمایه گذاری دارد که یک نفر از آن‌ها مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.

«سرمدیان» تاکید کرد: شهرستان کاشان ۷ منطقه نمونه گردشگری مصوب دارد که شامل مشهد اردهال، نیاسر، برزک، قمصر، نشلج، سیلک و جوشقان قالی و کامو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز