خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه یک کاشان خبر داد:

اتلاف و معدوم سازی ۴۵۰ قلاده سگ ولگرد درکاشان

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۷۶۳

شهردار منطقه یک کاشان از اتلاف بیش از۴۵۰ قلاده سگ و لگرد ازابتدای سال جاری تاکنون درسطح شهرداری منطقه یک کاشان خبرداد.

شهردار منطقه یک کاشان از اتلاف بیش از۴۵۰ قلاده سگ و لگرد از ابتدای سال جاری تا کنون درسطح شهرداری منطقه یک کاشان خبرداد.

مهندس محمد علی پیراسته در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر با اشاره به اینکه این اقدام به صورت هفتگی انجام می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات ناشی از افزایش سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انتقال بسیاری از بیماری‌های‌ها از سگ به انسان است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هاری و سالک اشاره کرد و لذا ضرورت کنترل جمعیت سگ‌های و لگرد بیش از بیش مشخص می‌شود.

شهردارمنطقه یک کاشان، وجود سگ‌های ولگرد را موجب سلب آسایش عمومی در شهر‌ها دانست و گفت: این حیوانات به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل آلود کننده پارک‌ها و تفرجگاه‌ها هستند و در صورت عدم کنترل مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه شناسائی محل تجمع سگ‌های ولگرد و مزاحم را خاطرنشان کرد و افزود: متاسفانه کارخانه‌ها و کشتار گاه‌ها با دفع نامناسب فاضلاب و نیز زباله‌های شهری و پسماند‌های مواد غذائی باعثتجمع سگ‌ها و افزایش این حیوان تهدید کننده سلامت شهروندان دراین محل‌ها می‌شوند.

وی در ادامه به روش جدید معدوم کردن این سگ‌های ولگرد در کاشان اشاره کرد و افزود: یکی از روش‌های کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، روش زنده گیری است که اخیرا شهرداری در جهت استفاده از این روش گام‌های موثری برداشته است.

وی خواستار اطلاع رسانی شهروندان از وجود سگ‌های ولگرد دراطراف منازل و مناطق مسکونی آن‌ها شد و گفت: ساکنان منطقه می‌توانند به محض مواجه شدن با این مشکل مراتب را ازطریق سامانه ۱۳۷ شهرداری کاشان و یاسامانه پیامک ۱۰۰۰۰۲۳۱روابط عمومی شهرداری منطقه یک جهت رفع مشکل اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز