خبرگزاری کار ایران

بابرگزاری آزمون‌های نهایی توسط موسسه امیرالمومنین(ع)؛

نیم سال دوم طرح ملی تلاوت درکاشان به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۹۶

بابرگزاری آزمون‌های نهایی توسط موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان نیم سال دوم طرح ملی تلاوت درکاشان به پایان رسید.

بابرگزاری آزمون‌های نهایی، توسط موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان، نیم سال دوم طرح ملی تلاوت درکاشان به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در راستای کشف، شناسایی و پرورش نوجوانان پسر ۸ الی ۱۶ سال مستعد قرآنی به منظور تربیت چهره‌های بزرگ قرآنی به عنوان قاریان طراز اول جهان و کشور، طرح ملی تلاوت توسط مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان درترم‌های متوالی دراین شهرستان برگزار می‌شود که پس از برگزاری کلاس‌های نیم سال دوم در ۵ ماه ابتدایی سال۹۳ و برگزاری آزمون‌های میان و پایان ترم در مردادماه سال جاری، نیم سال دوم طرح ملی تلاوت درکاشان به پایان رسید.

حجه الاسلام مجتبی حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با بیان این مطلب افزود: مواد درسی نیم سال دوم طرح ملی تلاوت شامل تقلیدی خوانی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تجوید سطح یک عملی و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم بود که درس ترجمه و مفاهیم قرآن کریم بر اساس کتاب «مفاهیم قرآن جلد۳و۴» تألیف مسعود وکیل برگزار شد.

ادامه تلاوت سوره مبارکه بقره و طارق به انضمام نیمه اول تلاوت سوره مبارکه حجرات و قاف و در سبک استاد منشاوی، ادامه تلاوت انفطار، فجر و بلد به انضمام نیمه اول تلاوت حشر، علق، حمدو بقره و منبع تدریس تجویدعملی درتمامی سبک‌ها سوره مبارکه شعرا بود.

وی در خصوص جزئیات آزمون‌های تقلیدخوانی و تجوید عملی گفت: تلاوت کلیه قرآن آموزان به صورت تصویری، ضبط شده تا به ستاد جهت داوری ارسال شود که نمره نهایی از۴۰% نمره آزمون میان ترم برگزار شده توسط موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان و ۶۰% نمره آزمون پایان ترم به دست می‌آید که نمره آزمون میان ترم در اختیار اساتید و مدرسان موسسه و نمره آزمون پایانی در اختیار ستاد طرح ملی است.

حجه الاسلام حسن‌زاده هم چنین در خصوص جزئیات آزمون‌های حفظ جزء۳۰قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم تصریح کرد: نمره نهایی این دروس از ۴۰% نمره آزمون میان ترم و ۶۰% نمره آزمون پایانی به دست می‌آید که نمره این آزمون‌ها و طراحی سوالات آن در اختیار موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان و اساتید و مدرسان است.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان هم چنین در خصوص نحوه کلاس بندی این طرح گفت: مهم‌ترین نکته در کلاس بندی طرح ملی تلاوت، تنظیم کلاس‌ها بر اساس سبک‌های تلاوت بود که سعی شد هر سبک به طور جداگانه کلاس‌بندی شود که در سبک «منشاوی» علی اصغر جهین، امیر عباس محمدی و محمد حسین نهادی، در سبک «مصطفی اسماعیل» سید محمد هادی واسعی، محمد حسین حیدری، علی اصغر حیدری، سید علی پیمبر‌پور، محمد دهقانی، محمد جواد محققی، محمد حسین ابن علی و بالاخره در سبک «عبدالباسط» محمد امین قربانی، محمد سعید کواکبی، سجاد خاوری، محمد صالح انصاری‌زاده، حمیدرضا رزاق‌زاده، سید موسی نصرالله‌زاده، محمد قنایی، ابوالفضل باغی و ابوالفضل حسنی می‌باشند که توسط ستاد طرح ملی تلاوت به عنوان نفرات برگزیده شناخته شده‌اند.

کلاس ترجمه و مفاهیم قرآن توسط حجه الاسلام حسن‌زاده وکلاس حفظ جزء۳۰قرآن کریم توسط محمدحسین مبین در روزهای چهارشنبه تدریس می‌شد و تلاوت تقلیدی بعدازظهر روزهای سه شنبه در سبک عبدالباسط توسط مهدی رحیمی و در سبک مصطفی اسماعیل و منشاوی توسط مهدی باریکرسفی به نونهالان آموزش داه شد که همچنین مهدی رحیمی درتمامی سبک‌ها تدریس تجوید عملی را برعهده داشت.

این طرح با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه تخصصی قرآنی صراط به عنوان ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز