خبرگزاری کار ایران

در شب میلاد امام رضا(ع)؛

کاروان پنج نفره خادمان حرم رضوی و گروه جهادی ام ابی‌ها در شهر نوش آباد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۴۷۳

در شب میلاد امام رضا(ع) با حضور خادمان رضوی و همراهی گروه جهادی بسیج سازندگی ام‌ابی‌ها شهرستان کاشان، آرزوی شهید سید فرهاد متولی، پس از ۳۳ سال برآورده شد.

در شب میلاد امام رضا(ع) با حضور خادمان رضوی و همراهی گروه جهادی بسیج سازندگی‌ام ابی‌ها شهرستان کاشان آرزوی شهید سید فرهاد متولی شهیدی از خطه کویری و شهر آیین‌های عاشورایی نوش‌آباد، پس از ۳۳ سال برآورده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، کاروان پنج نفره خادمان حرم رضوی اعزامی از مشهد مقدس که برای شرکت در جشن ملی زیر سایه خورشید همزمان با سراسر کشور به کاشان سفر کردند شنبه شب به اتفاق گروه جهادی‌ام ابی‌ها بسیج سازندگی کاشان در منزل دانشجوی تربیت معلم شهید سید فرهاد متولی در شهر نوش‌آباد حضور یافتند و با پدر و مادر این شهید بزرگوار دیدار کردند.

در شب میلاد امام رضا(ع) با حضور خادمان رضوی آرزوی شهید سید فرهاد متولی شهیدی از خطه کویری و شهر آیین‌های عاشورایی نوش‌آباد، پس از ۳۳ سال برآورده شد. مولودی‌ خوانی توسط خادمان حرم رضوی در ابتدای مراسم همراه با دود اسفند و اشک شوق حضار فضای معنوی مراسم را دو چندان کرد.

خواهر شهید سید فرهاد متولی در این دیدار در خصوص آرزوی برادرش قبل از اعزام به جبهه گفت: سال ۶۰ زمانی که برای آخرین بار اعزام شد خیلی دلش می‌خواست قبل از رفتن به جبهه به اتفاق مادرش به مشهد سفر کند اما متأسفانه به این آرزویش نتوانست جامه عمل بپوشاند.

حرمت سادات متولی افزود: وقتی به ما اطلاع دادند توفیق حضور خادمان در منزل ما روزی شده و سعادت دیدار سفیران رضوی را پیدا کردیم با خود گفتم آرزوی شهید سید فرهاد پس از ۳۳ سال اجابت شد اگر برای سید فرهاد می‌سر نشد آن روز‌ها مادر را به آستان‌بوسی علی بن موسی الرضا(ع) ببرد امروز مولا، نمایندگان و وکلایش را فرستاد تا همه خانواده‌اش با پای دل زائر حرم رضوی شوند.

وی با تشریح کاملی از ویژگی‌های شخصیتی و فضایل اخلاقی این گل باغ رسالت گفت: دینداری، عمل به فرامین اسلامی و دستورات حیات‌بخش قرآن و تبعیت از ولی فقیه انتظارات سید فرهاد از ما در زمان حاضر است به ویژه در موقعیت فعلی که دین، ارزش‌ها و اخلاق جوانان در معرض فساد و خطر تهاجمات فرهنگی قرار گرفته است.

به گفته وی، سید فرهاد در زمان حیاتش و حتی به عنوان وصیتش نیز انتخاب راه صحیح با بصیرت و تکیه بر مبانی اسلامی و حرکت در مسیر ولایت فقیه را توصیه کرد و در وصیتنامه‌اش نیز نوشت:» پشتیبان ولایت فقیه باشید تا خدا پشتیبان شما باشد».

پدر شهید سید فرهاد متولی نوش‌ آبادی نیز گفت: سید فرهاد تمام کار‌هایش صادقانه و خالصانه برای کسب رضایت خدا و عمل به روایات ائمه(ع) بود.

سید دخیل متولی اضافه کرد: شهید متولی لبخند، اخلاق حسنه و رفتار نیکو را به افرادی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شد حتی کسانی که با او بدرفتاری می‌کردند، هدیه می‌کرد و از هیچ کاری برای بندگان دریغ نمی‌کرد.

مادر شهید نیز افزود: سید فرهاد شهید متولی در کنار درس و تحصیل کمک به والدین و خانواده را واجب می‌دانست و حتی اگر برای کسی کاری از دستش بر نمی‌آمد با کلامش، سخنش و اخلاق و رفتار محمدی دل بندگان خدا را شاد می‌کرد.

کبری جزائری متذکر شد: عمل به اعمال دینی، اهمیت به مبانی شرعی و سیاسی، انجام رفتارهای ارزشی و عمل به ارزش‌های اسلامی، شرکت در جلسات دینی، ادعیه و معارف اسلامی، مطالعه، کمک مادی و معنوی به افراد نیازمند، برگزاری جلسات دعا، کلاس‌های قرآنی و ارشاد و هدایت افراد برایش در اولویت قرار داشت.

حجت‌ الاسلام مهداد ملایی به عنوان مبلغ کاروان، حمیدرضا حضرتی و مهدی جعفرزاده دربان کشیک دوم آستان و جلیل حسن‌زاده فراش کشیک چهارم اعضای این کاروان به همراه اعضای مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو ضمن دیدار با خانواده شهید متولی برنامه تقدیر از گروه جهادی خواهران «ام ابی‌ها» از سپاه کاشان را نیز در منزل این شهید انجام دادند.

شهید سید فرهاد متولی در عملیات بیت‌المقدس در آزاد‌سازی خرمشهر در ۲۳ اردبیهشت سال ۶۱ شهید شد اما پیکر گلگونش پس از ۲۷ ماه چشم انتظاری خانواده در شلمچه پیدا شد و در روز عید فطر سال ۶۳ در میان دستان انبوه مردم عزادار و شهیدپرور شهر نوش‌آباد تشییع و در گلزار شهدا در جوار بارگاه امامزاده محمد بن زید بن حسن بن علی(ع) این شهر به خاک سپرده شد.

گروه جهادی‌ ام‌ابی‌ها بسیج سازندگی شهرستان کاشان به مدیریت خانم سمیرا جوکار که به عنوان تنها اردوی شناسنامه‌دار کشوری متشکل از ۲۰ از خواهران تحصیل کرده که برای سومین سال متوالی به صورت داوطلب با حضور در روستاهای محروم استان اصفهان اقدام به کارهای جهادی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و غیره می‌‌کنند پایان فعالیت داوطلبانه سال جاری این گروه در روستای ویدوجا از توابع بخش برزک کاشان با همراهی خادمین امام رضا(ع) و حضور در منزل شهید سید فرهاد متولی تاثیر معنوی به سزایی در جشن زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی در شهر شهید پرور نوش آباد برجا گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز