خبرگزاری کار ایران

مسئول واحد روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل؛

ابراز رضایت نماینده سازمان ملل متحد از فعالیت‌های بیابان‌زدایی

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۸۸

گری لوئیس، نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد، از پروژه‌های بیابان‌زدایی شهرستان آران و بیدگل بازدید به عمل آورده و ازاین فعالیت ها ابراز شعف و شگفتی کردند.

‌گری لوئیس، نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد، از پروژه‌های بیابان‌زدایی شهرستان بازدید به عمل آورده و از این فعالیت‌ها ابراز شعف و شگفتی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، شبستری، مسئول واحد روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، در گفتگو با خبرنگاران گفت: طی بازدیدی که‌ گری لوئیس، نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد، به همراه کارگر، مدیر کل دفتر بیابان، و محمدی، معاون مدیر کل روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معینی‌نژاد، ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، و چند تن از مسئولین شهرستان از پروژه‌های بیابانزدایی آران و بیدگل داشتند از اقدامات انجام شده در فعالیت‌های بیابان زدایی این شهرستان ابراز شعف و شگفتی کردند.

وی گفت: در این بازدید، ابتدا کارگر توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بیابان‌زدایی از جمله نهالکاری و مالچ پاشی ارائه کردند. سپس معینی‌نژاد، اطلاعات کامل منطقه و تاثیر استقرار نهال‌های تاغ و قره داغ را در تثبیت شن‌های روان بیان کردند.

در ادامه، نماینده سازمان ملل متحد با هیئت همراه از پروژه‌های موفق بیابان‌زدایی در منطقه کانون بحران شمال سفیدشهر بازدید به عمل آورده و با اشاره به نقش موثر گونه‌های بیابانی تاغ و قره داغ در پیشگیری از حرکت شن‌های روان از کانون‌های بحران فرسایش بادی مناطق کویری به سمت مناطق مسکونی، پروژه‌های اجرا شده در ایران و بویژه در شهرستان آران وبیدگل را الگوی بارز و موفق در این امر معرفی کردند.

وی در ادامه افزود: شهرستان آران و بیدگل یکی از شهرستان‌های بیابانی استان اصفهان است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از سال ۱۳۴۹ تا کنون با اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی اقدام به کاشت گونه‌های بیابانی کرده است که ماحصل این فعالیت‌ها ایجاد ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز