خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان:

تشکیل شورای توسعه در فرمانداری کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۴۴

فرمانداری کاشان با ایجاد سه شورای برنامه ریزی وتوسعه گردشگری، شورای سیاستگذاری توسعه اقتصادی و شورای سیاستگذاری توسعه فرهنگی و اجتماعی و بابهره گیری ازتوانمندی افراد فرهیخته و صاحب نظر، گام های اول برای توسعه کاشان را محکم برداشته است.

فرماندار شهرستان کاشان گفت: فرمانداری کاشان با ایجاد سه شورای برنامه ریزی وتوسعه گردشگری، شورای سیاستگذاری توسعه اقتصادی و شورای سیاستگذاری توسعه فرهنگی و اجتماعی و بابهره گیری ازتوانمندی افراد فرهیخته و صاحب نظر، گام های اول برای توسعه کاشان را محکم برداشته است.

یع گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان ابوالفضل صدرائیه معاون استاندار وفرماندار کاشان با اعلام این مطلب افزود: نگاه عقلانی به توسعه و پیشرفت و عنایت خاص به سیاستگذاری مبتنی بر دانایی و اعتدال اصل غیر قابل انکار برای مدیریت شهرستان در دولت تدبیر و امید است.

صدرائیه افزود: نبود برنامه ریزی منسجم در حوزه فعالیتهای فرمانداری و تعدد کارگروهها در زمان های گذشته باعثشده فرمانداری نتواند در راستای سیاستگذاری کلان مدیریتی منطقه و شهرستان حرکت نموده و از رسالت اصلی خود که سیاستگذاری، حمایت، نظارت، هدایت و هماهنگی می باشد دور بماند. اتخاذ تصمیم های موازی در کارگروها و بعضا خارج از اهداف کلان مدیریتی نیازمند وجود شوراهای سیاستگذاری در فرادست این کارگروههاست.

وی با بیان این که تشکیل شوراهای سیاستگذاری در راستای محورهای اصلی توسعه کاشان انجام شده است افزود: مکانیزمی از طریق این شوراها تعریف شده است تا بتوانیم از قابلیت های افراد فرهیخته و صاحب نظر دولتی و غیردولتی اعتدال گرا و فارغ از جناح بندی های سیاسی در تصمیم سازی های توسعه منطقه و شهرستان استفاده کنیم.

وی با بیان این که تجربه نشان داده است بدنه غیردولتی بسیار چابک تر از ساختار دولتی عمل کرده است اذعان داشت: برای این که بتوانیم از قابلیت های فراوان مردمی برای توسعه و پیشرفت کاشان بزرگ استفاده کنیم می بایست ساز و کار و مکانیزم ها مناسبی برای آن طراحی نموده و با توجه به برنامه ریزی و کار کارشناسی قدم های مطمئنی برداشته و قطعاً باید در این مسیر از حاشیه ها دوری جسته و سعه صدر خود را افزایش دهیم.

فرماندار تصریح کرد: شوراها ی سه گانه توسعه کاشان بزگ بستر مناسبی برای حضور نخبگان کاشان در فرآیند توسعه فراهم می کند که اقدامات اولیه و شایسته ای در این خصوص انجام شده و نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.

صدرائیه افزود: ذیل شوراهای مذکور کارگروههای مرتبطی تعریف شده که پروسه تدوین سیاستگذاری شهرستان را تکمیل می نماید که در این خصوص کارگروه پژوهش و فناوری با بدنه کارشناسی یکی از با اهمیت ترین این کارگروهها است و نشان از توجه ویژه فرمانداری کاشان به تحقیق و پژوهش در زمینه بحثهای توسعه ای دارد.

وی با تشریح فرآیند سیاستگذاری از طریق شورا و کارگروهها گفت: هدف گذاری های کلان توسعه شهرستان بر عهده شورای سه گانه توسعه می باشد که کارگروههای مذکور در راستای این اهداف اقدام به طراحی راهکار نموده و دستگاههای شهرستان که خود نیز در مسیر هدف گذاری و ارائه راهکار حضوری فعال دارند، عملیات اجرایی آن را به عهده خواهند گرفت.

فرماندار تصریح کرد: پایش مستمر این فرآیند نیز جز شرح وظایف کارگروه پژوهش و فناوری است که زیر نظر مستقیم دانشگاه عملکرد رابصورت علمی رصد نموده و با ارائه خدمات کارشناسی باعثهدایت و شتاب گرفتن این فرآیند خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار کاشان، به حفظ جایگاه سایر شوراهای قانونی در فرمانداری ازجمله شورای هماهنگی مدیریت بحران، شورای تامین، شورای ترافیک، شورای فنی و کمیته برنامه ریزی شهرستان تاکید نموده و اظهار امیدواری کرد در مدیریت جدید شهرستان، بهره مندی از خرد جمعی، فرایند توسعه شهرستان را تسهیل و تسریع نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز