خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت:

دانشگاه، حلقه مهم توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۴۸

دانشگاه مهم‌ترین عامل رونق و توسعه اقتصادی است.

معاون دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دانشگاه مهم‌ترین عامل رونق و توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار در کاشان، مهندس محمد وصالی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان، مهم‌ترین دغدغه امروز صنعت را نبود راهکارهای علمی بیان کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی، خوشه‌های صنعتی و انجمن‌ها و تولید کننندگان در شرایط سخت کار می‌کنند تا قطب صنعت را راه بیندازند ولی متاسفانه دانش علمی در کنار صنعت وجود ندارد.

وی دانشگاه کاشان را با توجه به پتانسیل‌های بالقوه دانشکده‌ها، معاونت پژوهشی، مرکز کارآفرینی و مرکز رشد، مهم‌ترین عامل توسعه صنعت کاشان دانست و افزود: دانشگاه کاشان به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی منطقه می‌تواند هدایت و نظارت بر صنعت را شروع کند.

وی یکی از ضعف‌ها را آشنا نبودن با برخی قوانین در ادارات دانست و افزود: بسته پیشنهادی جهت توسعه سرمایه گذاری و پایش صنعت در راستای سیاستهای توسعه‌ای و حمایتی دانشگاه کاشان ارائه شده است.

وی ایجاد پایگاه و دبیرخانه در این خصوص در دانشگاه را ضروری دانست و افزود: پایش طرح‌های صنعتی و معدنی، شناسایی ظرفیت‌های خالی مستعد تولید، تسریع در راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، اطلاع رسانی و هدایت سرمایه گذاران در راستای مزیت‌های صنعتی و معدنی منطقه‌ای کشور، ایجاد بستر مناسب جهت تسهیل و همسوسازی فرآیند سرمایه گذاری را از اهداف این دبیرخانه ذکر کرد.

وصالی خاطر نشان کرد: ایجاد پایگاه اطلاعاتی دانش فنی به منظور افزایش محتوای فناوری تولید و افزایش بهره وری و بازدهی طرح‌های تولیدی کاهش شدت شاخص انرژی و ارتقای شاخص زیست محیطی از دیگر اهداف تشکیل این دبیرخانه است.

وی دبیرخانه مرکز را شامل پایش، تسهیل سرمایه گذاری و تامین مالی بیان کرد و افزود: بیش از ۷۰ تا ۸۰ طرح با سرمایه گذاری بسیار خوب در کاشان وجود دارد که دانشگاه می‌تواند هدایت این صنایع را برعهده بگیرد.

معاون دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه وقتی در کنار طرح صنعتی قرار گیرد آن طرح موفق خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه می‌تواند با مجوز خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های فنی کلان کشور صاحب نظر باشد.

رئیس دفتر کمیته روابط بین الملل خیرین نیز در این نشست مردم کاشان را زبانزد در اقصی نقاط دنیا بیان کرد و افزود: مردم این منطقه کمک‌های فوق العاده‌ای در عرصه‌های مختلف در اقصی نقاط دنیا ارائه کرده‌اند و در زمینه رونق اقتصادی این منطقه و کشور نیز می‌توانند اثر گذار باشند.

دکتر علی ضیایی خاطر نشان کرد: اگر بتوان دبیرخانه جذب و توسعه سرمایه گذاری و پایش را دراین منطقه ایجاد کرد تاثیر بسزایی در توسعه سرمایه گذاری این منطقه دارد.

وی جذب سرمایه گذاران را حایز اهمیت دانست و گفت: بایستی از فرصت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه کاشان برای جذب سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی به خوبی استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز