خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های استان اصفهان، از منطقه گردشگری کامو چوگان بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۵۸

معاون سرمایه گذاری و طرح ها استان اصفهان و شهردار کامو وچوگان در بازدیدی که از محل سرچشمه بناب داشتند، نحوه تکمیل زیرساخت های گردشگری این منطقه رامورد بررسی قرار دادند.

امینی، معاون سرمایه گذاری و طرح‌ها استان اصفهان، و شهردار کامو و چوگان در بازدیدی که از محل سرچشمه بناب داشتند، نحوه تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این منطقه رامورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، معاون سرمایه گذاری و طرح‌های اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به همراه شهردار کامو و چوگان و سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در این بازدید از تاسیسات گردشگری و تفریحی منطقه نمونه گردشگری کامو بازدید کردند.

«مهران سرمدیان»، سرپرست اداره میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان، گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این منطقه اقلیم متفاوت آن است که ایام گل چینی و گلاب گیری را از اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه با خود دارد و شهر کامو و چوگان که از مناطق سردسیر منطقه کاشان است آخرین منطقه برداشت گل محمدی است.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: هدف از این بازدید، بررسی ظرفیت‌های گردشگری موجود منطقه و تسهیل در روند جذب سرمایه گذار است.

وی، به وجود ۵۰ کارگاه گلابگیری سنتی و دو کارخانه صنعتی و تولید سالانه بیش از ۲ میلیون لیتر گلاب در این شهر اشاره کرد و افزود: ابداع ورزش‌های سنتی و ابزارهای مربوط به آن‌ها مانند نبی بازی، کازو، کالاچ و تولید صنایع دستی قالی بافی، سفره بافی، گلیم بافی از مشخصات بارز مردم منطقه کامو و چوگان است.

«سرمدیان» با اشاره به تازه تاسیس بودن این شهر گفت: حفظ اصالت باغ شهری بودن این منطقه و جاذبه‌های طبیعی و شگفت انگیز آن، مسیر رشد و توسعه شهر را با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها بویژه سرمایه‌های انسانی شهر کامو و چوگان دنبال می‌کند تا جایگاه توسعه یافتگی خود را بعنوان شهری سالم در منطقه و ایران نشان دهد.

شهر کامو و چوگان در فاصله ۷۰ کیلومتری شهرستان کاشان قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد ساکنان آن در کار گلاب و گل فعالیت دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز