خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان؛

تحولات اخیر، ماهیت کثیف آمریکا در ارتباط با داعش را عیان ساخت

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۷۵

تحولات اخیر، ماهیت کثیف و شیطانی آمریکا در ارتباط با داعش را عیان ساخت.

نماینده ولی‌فقیه درکاشان گفت: تحولات اخیر، ماهیت کثیف و شیطانی آمریکا در ارتباط با داعش را عیان ساخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به سلامتی کامل مقام معظم رهبری پس از انجام یک عمل و خوشحالی و شکرگزاری آحاد مختلف مردم و حتی ملت‌های دیگر از صحت و عافیت معظم‌له اظهار کرد: از ویژگی‌های رهبری در نظام‌های الهی این است که رهبر اختصاص به منطقه جغرافیایی معینی ندارد نکته‌ای که در جریان این مسئله خود را نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: پس از منتشر شدن خبر بستری شدن مقام معظم رهبری، در بسیاری از کشورهای اسلامی مراسم دعا برگزار شد و تعداد زیادی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام برای عیادت از معظم‌له در بیمارستان حاضر شدند.

امام جمعه کاشان در ادامه با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و یادآوری سالروز حمله نظامی ارتش متجاوز عراق به ایران اسلامی به بیان مشاهدات خود از چگونگی روند آغاز جنگ پرداخت و گفت: در آن سال‌ها به عنوان حاکم شرع و رئیس دادگاه نیروهای مسلح در منطقه غرب حضور داشتم و از اطلاعاتی که از صف‌آرایی و آرایش نظامی ارتش عراق در نزدیک مرزهای کشورمان توسط نیروهای نظامی و عوامل اطلاعاتی تهیه می‌شد آگاه بودم بر حسب وظیفه با دفتر رئیس جمهور وقت بنی‌صدر موضوع را در میان گذاشتم و خواستار حضور و بیان گزارشات در شورای عالی شدم.

نمازی ادامه داد: پس از عزیمت به تهران و حضور در جمع اعضای شورای عالی که متشکل از همه فرماندهان نیروهای مسلح بود به آن‌ها هشدار دادم بر اساس اطلاعات کسب شده به زودی صدام به مرزهای کشور حمله می‌کند اما متأسفانه این هشدار‌ها بر آقایان قابل درک نبود تا جایی که یکی از فرماندهان عالی در این جلسه بیان کرد: «صدام غلط می‌کند که به ایران حمله کند» چنانکه چندی بعد ارتش عراق به ایران تجاوز کرد و همگان مشاهده کردند که صدام این غلط را مرتکب شد.

وی با بیان اینکه حمله نظامی ارتش عراق در حساس‌ترین شرایط کشور رخ داد، گفت: در شرایطی ایران مورد هجوم عراق قرار گرفت که تازه انقلاب اسلامی پیروز شده بود و امرای ارتش دستگیر، اعدام، بازداشت و یا از کشور خارج شده بودند بدیهی است در چنین شرایطی فرماندهی ارتش از انسجام کافی برخوردار نباشد و نیروهای دیگر نیز تجربه زیادی در خصوص جنگ نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به اینکه در چنین شرایطی آمریکا و صدام می‌پنداشتند نیروی دفاعی ایران اسلامی به طور کامل از هم پاشیده شده است، بیان داشت: دیکتاتور عراق آنچنان از پیروزی خود مطمئن بود که از تصرف سه روزه کشور و مصاحبه در تهران سخن می‌گفت اما غافل از آنکه نیرویی که به رزمندگان ما توان می‌بخشید حضور مردی بزرگ، شجاع و مجاهد چون حضرتامام روح‌الله بود.

نمازی همچنین به دستور امام راحل به مقاومت در برابر دشمن متجاوز اشاره و تأکید کرد: رزمندگان اسلام نه تنها توانستند تمام سرزمین‌های تصرف شده توسط دشمن را آزاد کنند بلکه به دروازه‌های بصره نیز رسیدند و حتی فاو را نیز اشغال کردند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک ایران اسلامی از آن جدا شود.

وی با بیان اینکه شرایط و توان دفاعی امروز کشور با سال ۵۹ به هیچ وجه قابل مقایسه نیست عنوان کرد: در آن روزگار که هیچ حکومتی از ایران حمایت نمی‌کرد آن‌ها نتوانستند هیچ غلطی انجام دهند حال آنکه امروز صنعت تولید انواع موشک و جنگ‌افزارهای پیشرفته در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است و هر متجاوزی بخواهد به سرزمین شهدا، آزادگان و جانبازان حمله کند دست او از بیخ و بن قطع می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با انتقاد از پیشنهاد بعضی از سران مرتجع عرب به اسرائیل برای حمله به حزب‌الله و حتی تأمین هزینه‌های این تجاوز از سوی آن‌ها تصریح کرد: اسرائیل در پاسخ به این پیشنهاد بی‌شرمانه اذعان داشته ما تحمل موشک‌باران حزب‌الله را نداریم.

نمازی در ادامه با تأکید بر اینکه تحولات اخیر ماهیت کثیف و شیطانی آمریکا در ارتباط با داعش را عیان ساخت گفت: امروز در شرایطی آمریکا خواستار اتحاد کشور‌ها برای مقابله با داعش است که ابوبکر بغدادی رهبر آن دست‌پرورده دستگاه‌های جاسوسی موساد و سیا است و تا پیش از آن آمریکا و اسرائیل و برخی از حکومت‌های وابسته منطقه به طور همه جانبه از داعش حمایت می‌کرده‌اند.

وی با مضحک خواندن دسته‌بندی تروریست «خوب» و «بد» توسط رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: چگونه می‌توان بین جنایتکاران تفکیک قائل شد و به طور مثال از تروریست‌های سوریه به بهانه تروریست خوب حمایت کرد و در سویی دیگر مدعی مقابله با تروریست‌های عراق آن هم نه به واسطه حمایت از مردم این کشور در قبال تروریست‌ها بلکه به علت تثبیت حضور خود در آن کشور شد.

نمازی همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه تبریک گفت و توصیه‌هایی را پیرامون وظایف محصلان و مربیان و استادان در بهره‌برداری از این فرصت علم‌آموزی مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز