خبرگزاری کار ایران

توسط موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان؛

آموزش تخصصی مناجات خوانی و مد یحه‌سرایی در کاشان آغازشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۱۱

دوره آموزش تخصصی «مناجات خوانی و مدیحه سرایی» در سطوح مجزا، جهت استعداد یابی ویژه سنین ۸ الی ۲۰ سال - پسران - در موسسه امیر المومنین علیه السلام کاشان آغاز شد.

دوره آموزش تخصصی «مناجات خوانی و مدیحه سرایی» در سطوح مجزا، جهت استعداد یابی ویژه سنین ۸ الی ۲۰ سال - پسران - باهدف تربیت نظام‌مند مادحین اهل بیت علیهم السلام طبق اصول و ارزش‌های اسلامی، اعتقادی، انقلابی و ستایشگری از روز جمعه، ۲۸ شهریور ماه ۹۳، در موسسه امیر المومنین علیه السلام کاشان آغاز شد.

حجه الاسلام حسن‌زاده مدیر عامل موسسه امیر المومنین علیه السلام کاشان ذر گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان این مطلب افزود: از جمله موضوع فعالیت‌های این موسسه، طبق اساس نامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش عمومی قرآن کریم است که از موارد چهارگانه آن آموزش نغمات شامل همخوانی، تواشیح، اذان، مدیحه سرایی، مرثیه سرایی و… است که انشاالله تصمیم داریم باتشکیل کلاس‌های «مناجات خوانی و مدیحه سرایی» که برای اولین بار در این موسسه برگزار می‌شود از تمامی ظرفیت‌های حوزه آموزش قرآن و عترت برای جذب، علاقه مندسازی و تربیت نسل آینده سازجمهوری اسلامی جهت آشنایی آنان بامعارف اهل بیت علیهم السلام استفاده کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: آداب و اخلاق مداحی، آشنایی با مقاتل، شناخت صوت و بهداشت صدا، آشنایی با آوا‌ها و نغمات مداحی و روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

حجه الاسلام حسن‌زاده بابیان این مطلب که تبلیغات و ثبت نام ازعلاقه مندان درفاصله زمانی۵خرداد تا۱۲تیرماه۹۳انجام شد درخصوص جزئیات پیش از آغاز این طرح گفت: پس از ثبت نام اولیه، مصاحبه ورودی همراه با تکمیل فرم ثبت نام و انجام ۲مرحله تست حضوری درفاصله زمانی ۱۵مرداد تا۱۰شهریور ماه سالجاری باهدف شناسایی اولیه استعداد داوطلبان و سطح بندی آنان در کلاس‌های مختلف این طرح انجام شد.

وی افزود: برگزاری جلسات توجیهی ویژه والدین نوآموزان و۴جلسه کلاس رفع اشکال برای نفرات ضعیف تر باهدف تقویت و ارتقاء توانایی آنان برای رسیدن به حدنصاب حضور در این دوره از دیگر اقداماتی است که در شهریورماه صورت گرفته است.

این مؤسسه علاوه بر فعالیت در حوزه‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، فعالیت‌های تبلیغی ترویجی را نیز در دستور کار خود قرار داده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها مراسم مدیحه سرایی، مرثیه سرایی و سخنرانی تبلیغی است که این مؤسسه، ترویج شعائر الهی و معارف اهل بیت علیهم السلام را از اهم وظایف خود می‌داند که عملکرد این مؤسسه در برگزاری هفتگی دعای کمیل حضرت امیر المومنین علی علیه السلام، دعای عرفه امام حسین علیه السلام، زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج)، زیارت اربعین امام حسین علیه السلام، خطبه خوانی فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیهاو عزاداری شب‌های ماه محرم و… از این جمله است.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ شروع که تاکنون مفتخر به تربیت۳۷ حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از۴۰ مقام بر‌تر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است که شعار «کاشان شهرنهج البلاغه» وانتخاب این موسسه به عنوان «موسسه برگزیده وبر‌تر کشور» درحوزه آموزش نهج البلاغه دردومین آیین تکریم ازخادمان نهج البلاغه گواه بر این عملکرد است.

همچنین این موسسه، موفق به تربیت بیش از۵۰۰ حافظ قسمت‌هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از۲۰۰۰عضو قرآنی و اجرای بیش از ۲۰ نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز