خبرگزاری کار ایران

به همت اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان؛

برگزاری نخستین سمینار آموزشی جایگاه گردشگری در توسعه پایدار منطقه و گردشگری خلاق

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۰۰

در اولین سمینار آموزشی جایگاه گردشگری در توسعه پایدار منطقه کاشان و گردشگری خلاق، سخنرانان بر واکاری و استفاده خلاقانه از پتانسیل های نامکشوف گردشگری منطقه فرهنگی کاشان تاکید کردند.

در اولین سمینار آموزشی جایگاه گردشگری در توسعه پایدار منطقه کاشان و گردشگری خلاق، سخنرانان بر واکاری و استفاده خلاقانه از پتانسیل های نامکشوف گردشگری منطقه فرهنگی کاشان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در این سمینار یک روزه که در مرکز همایش های باغ پرندگان شهر قمصر و با حضور جمعی از فعالان عرصه گردشگری و توریسم در شهرستان کاشان برگزار شد، معاون عمرانی فرمانداری کاشان با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در جوامع امروزی، نگاه بلند مدت در بحثتوریسم را اولین مبحثدر این صنعت دانست و آینده نگری را پیش نیاز رسیدن به افق روشن در بحثگردشگری قلمداد کرد.

" محسن فخری " با اشاره به تشکیل شورای توسعه گردشگری شهرستان کاشان توسط فرماندار این شهرستان، ورود قابل توجه گردشگران خارجی طی پنج ماه نخست سال جاری به کاشان و افزایش ۳۰۰ درصدی این ورود را نکته قابل توجه در بخش گردشگری شهرستان کاشان برشمرد.

در این سمینار که شهرداران شهرهای شهرستان، مدیران، مسئولین، دانشجویان، انجمن صنفی راهنمایان آثار تاریخی و علاقمندان به صنعت گردشگری از شرکت ها و سازمانهای مختلف، کارشناسان و گروه های فعال صنعت گردشگری در منطقه کاشان و مدیران تاسیسات گردشگری و خدماتی و سایر حوزه های مرتبط حضور داشتند، شهردار کاشان در سخنانی با اشاره به جایگاه ویژه و تاریخی این شهر و همچنین وجود پتانسیل های پیدا و پنهان گردشگری در این منطقه فرهنگی مهم، رسیدن به توسعه پایدار در شهرستان کاشان را منوط به پرداختن به مبحثگردشگری و ترسیم افق برای این صنعت دانست.

سید محمد ناظم رضوی ایجاد واحد گردشگری در شهرداری کاشان را در راستای مهم بودن مباحثگردشگری و اکوتوریسم در شهرستان کاشان و سهیم شدن شهرداری در توسعه گردشگری این شهرستان ارزیابی کرد و افزود: وجود پتانسیل هایی همچون مناطق کوهستانی اطراف کاشان، جاذبه گردشگری باغ فین و تپه های باستانی سیلک، خانه های تاریخی، بازار کاشان، آب انبارها و همچنین جاذبه های گردشگری مذهبی همانند حرم امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) می تواند کاشان را بیش از پیش به یکی از قطب های با ارزش گردشگری در ایران تبدیل کند.

شهردار کاشان تاکید کرد: وظیفه اداره میراثفرهنگی، شهرداری و فرمانداری کاشان در مبحثگردشگری شهرستان بستر سازی برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در صنعت مهم و قابل توجه گردشگری و اکوتوریسم است.

مهران سرمدیان اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال حضور گردشگران خارجی به منطقه کاشان افزایش چشمگیری داشته است.

وی از وجود یک‌هزار و ۲۴۰ تخت اقامتی و پذیرایی برای گردشگران خبر داد و گفت: افزایش ماندگاری گردشگران در کاشان یکی از ضرورتهایی است که باید به آن پرداخته شود.

به گفته سرپرست اداره میراثفرهنگی کاشان، برگزاری سمینارها، همایش‌ها، نشست‌ها و جشنواره‌ها با ساختار گردشگری علمی در این شهرستان را حائز اهمیت دانست و افزود: انتظار می‌رود برگزاری این سمینارها توسعه زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه کاشان، بررسی علمی راه‌های توسعه پایدار منطقه با استفاده از فرصت‌های گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های جدید با گردشگری خلاق را فراهم کند.

سرمدیان ضمن اشاره به پنجم مهرماه آغاز هفته گردشگری گفت: شعار امسال این هفته «گردشگری و توسعه جوامع» عنوان شده است. دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان از رونمایی تقویم گردشگری کاشان در آینده ای نزدیک خبرداد.

در بخش مهم و پایانی این سمینار آموزشی یک روزه، دکتر اضغر ضرابی(عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و استاد برنامه ریزی شهری) و همچنین پرفسور ایران غازی(عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و استاد آمایش سرزمین) در کارگاه هایی جداگانه به تبیین شاخصه های یک منطقه نمونه گردشگری در ابعاد توسعه پایدار و خلاقانه پرداختند.

هرچند در این سمینار یک روزه به ابعاد توسعه پایدار اشاره شد ولی بهتر بود مکان این سمینار در بافت مرکزی شهر کاشان و در خانه های تاریخی و یا روستاهای نزدیک شهر که زمینه توسعه گردشگری در آنها بیشتر وجود دارد برگزارمی شد تا شرکت کنندگان بیشتر با پتانسیل های گردشگری شهرستان کاشان آشنا می شدند، ضمن اینکه زمان این سمینار بسیار کم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز