خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل؛

آران و بیدگل مستعد سرمایه‌گذاری فاضلاب شهری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۶۹

هر گونه سرمایه گذاری در منطقه نیاز به آب دارد و از طرفی نه دریایی داریم و نه رودخانه‌ای که دستگاه آب‌شیرین کننده زده و از آن استفاده کنیم و چاره‌ای نداریم جز آنکه آب موجود را بهینه مصرف کنیم و اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری را برای استفاده از پساب آن در بخش کشاورزی و صنعت و همچنین دغدغه‌های زیست محیطی در اولویت قرار دهیم.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه منطقه آران و بیدگل، کوهسانی نیست و از شیب ملایمی برخوردار است، این امر باعثتسهیل در اجرای شبکه فاضلاب شهری شده و سریع‌تر می‌توانیم از نتایج آن بهره‌مند شده و اجرای پروژه فاضلاب شهری در آران و بیدگل یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، عباسعلی منصوری در جلسه مشترکی که با مدیرعامل و معاونین شرکت آبفای کاشان و سرمایه گذار پروژه‌های فاضلاب شهری در دفتر وی برگزار شد با بیان این مطلب گفت: هر گونه سرمایه گذاری در منطقه نیاز به آب دارد و از طرفی نه دریایی داریم و نه رودخانه‌ای که دستگاه آب‌شیرین کننده زده و از آن استفاده کنیم و چاره‌ای نداریم جز آنکه آب موجود را بهینه مصرف کنیم و اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری را برای استفاده از پساب آن در بخش کشاورزی و صنعت و همچنین دغدغه‌های زیست محیطی در اولویت قرار دهیم.

منصوری افزود: آینده آران و بیدگل به واسطه دریاچه نمک به وسعت ۴۰ در ۶۰ کیلومتر است و فرصت بی‌نظیری در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ولی برای استحصال مواد معدنی این دریاچه مانند؛ لیتیم، منیزیم و مواردی از این دست نیازمند به آب هستیم.

وی تنها راه دسترسی به دریاچه نمک را شهرستان آران و بیدگل ذکر کرد و یادآور شد: بیش از دو سال است در زمینه سرمایه گذاری روی منیزیم کار می‌کنیم تا موجب شکوفایی اقتصادی منطقه گردد ولی به نتیجه رسیدن این امر مستلزم داشتن منابع آبی مناسب است.

منصوری توجه به وضعیت جغرافیایی، پلیتیک و اکونومیک منطقه کاشان، آران و بیدگل را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: نیازهای آبی منطقه، روز به روز بیشتر می‌شود و سطح آب در منابع زیرزمینی نیز پایین می‌رود و همه این‌ها به خاطر این است که صنعتی هستیم و مهاجرپذیر و از اینروست که مشکلات بی‌آبی منطقه بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: بحثذخیره سازی گاز، در منطقه نصرآباد و همچنین منطقه ویژه اقتصادی مشکات نیز فرصت‌های بی‌نظیر سرمایه گذاری در منطقه است. در فاز اول پروژه ذخیرسازی گاز حجمی بالغ بر ۱ میلیارد و فاز دوم بیش از ۴ میلیارد مترمکعب ذخیره گازی در نظر گرفته شده است که ایجاد صنایع پتروشیمی در منطقه را به ما دیکته می‌نماید تا از ارزش افزوده منابع گازی بهره برداری نماییم که همه این اقدامات مستلزم داشتن منابع آب مطمئن است.

منصوری با اشاره به تنگناهای منابع آبی منطقه تصریح کرد: هنوز بعد از گذشت چندین سال از افتتاح خط انتقال زاینده رود نتوانسته‌ایم ظرفیت نهایی این خط را محقق سازیم و از طرفی دیگر با توجه به مشکلات آبی که در اصفهان وجود دارد بیش از این نیز نمی‌توانیم پیگیری کنیم. با این وجود چنانچه ظرفیت نهایی خط انتقال آب زاینده رود عملی گردد تازه به یک نقطه سر به سر رسیده‌ایم و اگر نشود بحران بی‌آبی همچنان دامنه گیر منطقه خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اجرای پروژه فاضلاب شهری در شهرهای منطقه نه تنها می‌تواند در خصوص مسائل زیست محیطی قابل توجه باشد بلکه پساب حاصل از آن یکی از راههای مقابله با بحران آب است و می‌توان از پساب حاصل در بخش‌های صنعت و کشاورزی بهره برداری کرد.

منصوری استفاده از قابلیت‌های مردمی در خصوص سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی را با اهمیت دانست و گفت: اگر بخواهیم منتظر بودجه‌های دولتی باشیم اعتباری وجود ندارد و در صورتی موفق خواهیم بود که متکی به قابلیت‌های مردمی و منطقه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز