خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای کاشان؛

با روش‌های معمول نمی‌توان به اجرای پروژه‌های بزرگ امید داشت

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۳۹

یکی از راهکارهای عملی برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه فاضلاب شهر آران و بیدگل، کمک گرفتن از مشارکت‌های مردمی است که مکانیزم آن از طریق تبصره ۳ در اختیار شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفای کاشان در دیدار با نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در خصوص مطالعات شبکه فاضلاب شهر آران و بیدگل گفت: یکی از راهکارهای عملی برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه فاضلاب شهر آران و بیدگل کمک گرفتن از مشارکت‌های مردمی است که مکانیزم آن از طریق تبصره ۳ در اختیار شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مهندس محمدرضا اسدی در این دیدار تصریح کرد: با استفاده از این قابلیت قانونی می‌توان بخشی ازمشکلات مالی پروژه را مرتفع کرد و راهکار دیگر استفاده از روش بیع متقابل است که به واسطه آن حق استفاده از پساب برای مدت محدود و مشخص در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد که امیدواریم با همکاری مدیریت شهری و مسئولان شهرستان این موضوع به بهترین نحو محقق شود.

وی طول شبکه فاضلاب شهری را در آران و بیدگل را ۱۳۰ تا ۱۳۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در صورتی که متکی به اعتبارات دولتی باشیم اجرای شبکه فاضلاب شهری آران و بیدگل بیش از ۲۰ سال به طول خواهد کشید ولی در صورتی که با سرمایه گذار به توافق برسیم اجرای کامل شبکه فاضلاب و تصفیه خانه طی دو سال به پایان می‌رسد و هرچه پروژه سریع‌تر انجام شود به نفع سرمایه گذار خواهد بود.

اسدی برآورد اولیه اجرای شبکه فاضلاب شهری آران و بیدگل را بر اساس فهرست بهای سال ۹۲ به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: هرچه کار را به تعویق بیندازیم هزینه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

ده سال دیگر باید نفت بدهیم، آب بگیریم

سرمایه گذار پروژه‌های فاضلاب شهری نیز در این جلسه گفت: ده سال دیگر باید نفت بدهیم و آب بگیریم و همانطور که صنایع کوچک فدای صنایع بزرگ شدند اکنون شهرهای کوچک نیز در حال فدا شدن شهرهای بزرگ می‌شوند.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های زیرساختی در شهرهای کوچک در اولویت‌های بعدی قرار گرفته و باعثمی‌شود که توسعه شهر با چالش جدی مواجه شود.

وی افزود: مردم در شهرهای کوچک آمادگی دارند هزینه پروژه‌های زیرساختی را تأمین کنند و تنها این امر نیاز به مدیریت شایسته مدیران شهری دارد و این موضوع در قراردادهای فایناس به خوبی دیده شده که هزینه‌های سرمایه گذار بر اساس یک مدل مالی مشخص در طولانی مدت به وی پرداخت می‌گردد و از طرفی مردم نیز تحت فشار قرار نمی‌گیرند.

وی اجرای پروژه در آران و بیدگل را در دو فاز دانست، گفت: در سال اول شبکه جمع آوری فاضلاب شهری انجام می‌شود و در سال دوم اجرای خط انتقال و تصفیه خانه را انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: تبصره ۳ مکانیزم‌های مورد نیاز را در اختیار مدیران شهری شرکت آب و فاضلاب قرار می‌دهد تا مشارکت‌های مردم را بر اساس آن تعریف نموده و باعثتوسعه زیرساخت‌های شهری و آبادانی روزافزون منطقه شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز