خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور:

آگاهی و دانایی یک ضرورت در سلامت جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۰۰۶

آگاهی و دانایی یک ضرورت در سلامت جامعه است و سلامت نظام تعلیم و تربیت کشور که می تواند سلامت جامعه را تامین کند، به دست مشاوران مدارس است و مشاوران مدارس باید امین و وزیر مدیران باشند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: آگاهی و دانایی یک ضرورت در سلامت جامعه است و سلامت نظام تعلیم و تربیت کشور که می تواند سلامت جامعه را تامین کند، به دست مشاوران مدارس است و مشاوران مدارس باید امین و وزیر مدیران باشند.

به گزارش ایلنا در کاشان " غلامعلی افروز " در همایش مشاوران مدارس کاشان افزود: به استناد آمار، بیش از۷۰ درصد از بزهکاران اجتماعی مقیم کانون‏های اصلاح و تربیت سازمان زندان‏ها، واماندگان تحصیل از نظام رسمی تعلیم و تربیت کشور می‏باشند.

وی تاکید کرد: باید افراد محدوده سنی شش تا ۱۸ سال که به هر علتی وارد سیستم آموزش و پرورش نشده اند را شناسایی کرد تا هیچ بچه ای از زیر چتر نظام آموزشی بیرون نماند.

استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران اظهار داشت: یک مدیر باید رهبر آموزشی باشد و سایر معلمان و همکاران را رهبری کند در حالی که مدیران ما، در شرایط فعلی، کارپرداز هستند و خود را مسوول خرید و فروش می دانند.

وی نقش مدیران را مهم توصیف کرد و گفت: مدیران بایستی اندیشه های رهبری و هدایتگرانه خود را از طریق معلمان و سایر همکاران در سطح مدرسه اجرا کنند.

وی تصریح کرد: مهمترین اصل در موفقیت مدیر، مشاور، معلم و خانواده آن است که محبوبیت داشته باشند که حتی یکی از دعاهای پیامبران بزرگ خدا علیهم السلام این بود که خدایا مرا محبوب مردم قرار بده.

وی با اشاره به شرایط و نقش مدیران در تعالیم ائمه معصوم علیهم السلام تاکید کرد: در اندیشه امام علی علیه السلام هرکس خود را شریف بداند و کرامت خود را حفظ کند، از لغزش ها و آسیب ها محفوظ می ماند و این می تواند اصل موفقیت مدیریت در جامعه باشد.

افروز همچنین در همایش " جشن ازدواج دانش آموزان کاشان " تصریح کرد: ‌در خانواده‌های متدین باید رابطه آرامش‌بخش متقابل بین پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در کنار آموزه‌های دینی و شناختی که مستقیم از حجاب و ارزش‌های دینی پیدا می‌کنند احساس خوشایندی هم به این رفتارها داشته باشند.

کارشناس اموربانوان و جوانان مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: هدف ار برگزاری این همایش، اشنایی جامعه فرهنگی با سبک زندگی بر پایه تعالیم ائمه معصوم علیهم السلام است.

" اکرم سادات سیحون " افزود: اگر جامعه جوان و تحصیل کرده با زندگی آگاهانه اشنا شوند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

به گفته وی، اخلاق نیک، اساس هراقدام تربیتی است، والدین زمانی می توانند به فرزندان خود احساس خوشایندی در زمینه حجاب منتقل کنند که اخلاق برتر و معنویت برتر داشته باشند.

همایش " جشن آفتاب " گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام اله علیها با حضور ۴۰۰ نفر از فرزندان فرهنگیان کاشان در کانون الزهرا توسط کارشناس اموربانوان و جوانان مدیریت آموزش و پرورش کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز