خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر آموزش و پرورش کاشان؛

روز جهانی ناشنوایان در مجتمع آموزشی شهید خیامی کاشان برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۲۱

همه افراد جامعه در کنار خانواده‌ها باید نسبت به مسائل و مشکلات ناشنوایان احساس مسوولیت کنند

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: همه افراد جامعه در کنار خانواده‌ها باید نسبت به مسائل و مشکلات ناشنوایان احساس مسوولیت کنند.

یه گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محمود خدمتی» در آیین گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در مجتمع آموزشی شهید خیامی کاشان افزود: مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش استثنایی، جبران ناتوانی‌های فیزیکی و ذهنی کودکان معلول به کمک سیستم‌های آموزشی و برنامه‌های توانبخشی است.

وی بااشاره به ضرورت نقش آفرینی همگانی برای کمک به معلولان اظهار داشت: امیدوارم که همه شهروندان جامعه بتوانند روزی یک باغچه‌بان باشند و حق ناشنوایان را به سهم خود ادا کنند.

وی تاکید کرد: بدون شک معلولان جامعه با مشکلاتی روبرو هستند اما برای کمک به رفع این مشکلات، همه باید عزم و اراده خود را برای جزم کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش این بچه‌های ناشنوا، تنها وسیله برای ایجاد ارتباط با جامعه استو این حقی است که خانواده‌ها باید از این آموزش‌ها برای تعلیم و تربیت فرزندانشان استفاده کنند.

خدمتی افزود: آشنایی معلولان با مهارتهای فنی و حرفه‌ای مسیر حضور فعال و اثربخش آن‌ها در جامعه انسانی است.

مدیر مجتمع آموزشی شهید خیامی کاشان گفت: تلفیق آموزش با فعالیت‌های بدنی، در کارگاه‌های کاردرمانی و گفتار درمانی باعثارتقا آموزش معلولان می‌شود.

«کبری اسماعیل بیگی» افزود: دانش آموزان ناشنوا، از چنان استعدادی برخوردار هستند که همه ساله صاحب رتبه‌های بر‌تر علمی و عملی می‌شوند به طوریکه سجاد ثابت نیا، دانش آموز این مجتمع به مسابقات جهانی کشتی راه پیدا کرد.

به گفته وی، امکانات و فضای فیزیکی مناسب از جمله ضرورت‌های آموزش دانش آموزان معلول است که در تهیه آن، از کمک نیکوکاران بهره‌مند شده‌ایم.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۵۹ دانش آموز ناشنوا در مجتمع آموزشی شهید خیامی در دوره‌های سه گانه تحصیلی در حال آموزش هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز