خبرگزاری کار ایران

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی:

موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان، صاحب سبک درحوزه نهج البلاغه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۱۴۹

موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان به صورت عمیق درحوزه نهج البلاغه کار کرده و صاحب سبک در این حوزه است.

موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان به صورت عمیق در حوزه نهج البلاغه کار کرده و صاحب سبک در این حوزه است.

به گزارش حبرنگار ایلنا در کاشان، «حجه الاسلام محمدرضاحشمتی»، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، بعدازظهر روز سه‌شنبه، ۸مهرماه، در دیدار باحجه الاسلام حسن‌زاده، مدیرعامل موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان، خاطر نشان ساخت: موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان به صورت عمیق درحوزه نهج البلاغه کارکرده وصاحب سبک در این حوزه است.

در این دیدار که در دفتر معاونت قرآن و عترت انجام شد، حجه الاسلام حشمتی، نهج البلاغه را یک معجزه و تلالو قرآن دانست و در خصوص اهمیت و نقش ترویج نهج البلاغه گفت: سخنان حضرت علی علیه السلام، نورانی و بی نظیر است و کسی نمی‌تواند کلامی مثل این بیاورد. لذا باید شیرینی کلام حضرت علی علیه السلام درنهج البلاغه رابه عموم مردم چشاند.

معاون قرآنی وزیر بابیان اینکه نهج البلاغه فوق العاده درنسل جوان بحثجذابی است و جاذبه‌های خاص خودش را دارد به موضوع حفظ تمام نهج البلاغه و حفظ فرازهایی از آن اشاره داشته و افزود: معاونت قرآن و عترت این آمادگی را دارد تا ایده‌ها و طرح‌های نهج البلاغه موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان را در قالب طرح‌های ملی احصاء و در خصوص عملیاتی کردن آن به صورت ملی برنامه ریزی کند.

گفتنی است در این دیدار، حجه الاسلام حسن‌زاده به ارائه گزارش عملکرد این موسسه در بیش از یک دهه فعالیت آن به ویژه درحوزه نهج البلاغه و مدارس شبانه روزی حفظ یکساله نهج البلاغه پرداخت و طرح‌ها و ایده‌های فکری و عملیاتی این موسسه را جهت آموزش و ترویج نهج البلاغه ارائه داد.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در این دیدار، بحثترویج نهج البلاغه را در گرو یک تلاش دسته جمعی دانست و افزود: کاش از ابتدای انقلاب اسلامی که بحثترویج وآموزش قرآن در جامعه به ویژه درصدا و سیما شروع شد در کنار آن بحثترویج نهج البلاغه نیز گسترش می‌یافت تا امروز اینچنین شاهد غربت کتاب شریف نهج البلاغه نباشیم؛ بااینکه غربت نهج البلاغه به قدمت یک تاریخ است.

همچنین مصطفی عباسی مقدم مشاور پژوهش وبرنامه ریزی معاونت قرآن وعترت نیز که دراین جلسه حضورداشت باتاکید برضرورت ساختارسازی ونظام مندسازی دربحثعترت به ویژه نهج البلاغه گفت: درفرهنگ سازی عمومی نهج البلاغه درجامعه خلا زیادی وجود دارد که می‌توان دراین قسمت فعالیت‌های زیادی را انجام داد.

لازم به ذکراست حجه الاسلام والمسلمین علی پروانه مدیرکل دفتر آموزش وتوسعه مشارکتهای معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاداسلامی نیزدردیداری جداگانه باحجه الاسلام حسن‌زاده، اقدام موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان رادرحوزه نهج البلاغه بسیارارزشمندو کاربزرگی دانست وافزود: اگریک زمانی بحثحفظ نهج البلاغه می‌شد اسم آیت الله خزعلی مطرح بود و تعداد حافظان نهج البلاغه کمتر از انگشتان یک دست بود. لذا کار موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان درتربیت حافظان نهج البلاغه اقدام بسیار ارزشمندی است.

گفتنی است مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ شروع که تا کنون مفتخر به تربیت۳۷ حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از۴۰ مقام بر‌تر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است که شعار «کاشان شهرنهج البلاغه» و انتخاب این موسسه به عنوان «موسسه برگزیده وبر‌تر کشور» درحوزه آموزش نهج البلاغه دردومین آیین تکریم ازخادمان نهج البلاغه گواه بر این عملکرد است؛ همچنین این موسسه؛ موفق به راه اندازی اولین مدارس شبانه روزی حفظ یکساله قرآن ونهج البلاغه درکشور، تربیت بیش از۵۰۰ حافظ قسمت‌هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از۲۰۰۰عضو قرآنی و اجرای بیش از ۲۰ نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز