خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛

مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ارائه خدمات بهداشتی درمانی مراسم قالیشویان

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۸۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان توسط این دانشگاه با همکاری سازمان های هلال احمر، تامین اجتماعی، آتش نشانی و نیروی انتظامی خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان توسط این دانشگاه با همکاری سازمان‌های هلال احمر، تامین اجتماعی، آتش نشانی و نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به استقرار کار‌شناسان دانشگاه به مدت دو روز در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ مهرماه سال جاری افزود: تامین نیروی پزشک، پرستار و دارو یار، نیروی خدمات و تاسیسات، کار‌شناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها در این مراسم توسط دانشگاه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کنترل بهداشت محیط و بیماری‌های قابل انتقال بین جمعیت، نظارت و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل بهداشتی، کنترل بهداشت بازارچه، آب آشامیدنی، مواد غذایی منطقه مشهد اردهال و… از جمله فعالیت‌های این دانشگاه در مراسم قالیشویان است.

دبیر کمیته بهداشت و درمان مراسم قالیشویان، دریافت دارو، خدمات پرستاری شامل بستری، تزریقات و پانسمان را از دیگر خدمات درمانی در مشهد اردهال برشمرد.

دکتر مروجی، شمار آمبولانس‌های در مشهد اردهال را هشت دستگاه بیان کرد و اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جهت حوادثغیرمترقبه و یک دستگاه موتورلانس جهت حضور در مناطق شلوغ و محل‌هایی که امکان تردد ماشین نیست برای دسترسی سریع و آسان به بیماران نیز فعال است.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان در تاریخ‌های ۱۷و و ۱۸ مهرماه سالجاری نیز انجام فعالیت‌های مذکور را در دومین هفته مراسم قالیشویان برعهده دارد.

آیین سنتی مذهبی قالیشویان به عنوان تنها مراسم مذهبی کشور که زمان برگزاری آن به صورت شمسی محاسبه می‌شود، تکرار نمادین مراسم تشییع پیکر امامزاده سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) توسط مردم فین کاشان در یک‌هزار و ۳۱۴ سال قبل است.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز