خبرگزاری کار ایران

همزمان با اختتامیه جشنواره تئاتر مهر کاشان:

تمبر جشنواره سراسری تئاترمهر کاشان رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۵۲

رئیس هئیت مدیره سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان از رونمایی تمبر این جشنواره در آیین اختتامیه با حضورمحمود عزیزی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، تلویزیون و سینما خبر داد.

رئیس هئیت مدیره سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان از رونمایی تمبر این جشنواره در آیین اختتامیه با حضورمحمود عزیزی نویسنده، کارگردان و مدرس تئا‌تر، تلویزیون و سینما خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان امیر حسین پارسا، در حاشیه دهمین شب برگزاری جشنواره سراسری تئاترمهر کاشان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جشنواره امسال با محوریت تمسک به قرآن و نهج البلاغه، ترویج سبک زندگی، دفاع مقدس، بصیرت افزایی، روایت داستان‌های قرآنی و روایی، معرفی حقوق شهروندی و نماز در حال برگزاری است.

وی، لزوم برنامه ریزی راهبردی با حضور کار‌شناسان در حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی و مباحثفرهنگی برای اجرای تئا‌تر مهر را تاکید کرد و افزود: موضوعات دفاع مقدس و سوژه‌های فرهنگی از جمله مباحثراهبردی است که امسال بسیار زیاد درجشنواره دیده شد.

به گفته این مسئول، دفاع مقدس از طریق اجرای هنر تئا‌تر می‌تواند بسیار سازنده و تاثیرگذار به مخاطب معرفی و ماندگار شود.

پارسا، با تاکید بر اینکه دارالمومنین کاشان ۱۷۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: معرفی فرهنگ دفاع مقدس در این شهر از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه تئا‌تر ضروری است.

وی، معرفی مفاخر، مشاهیر، علما، فضلا و چهره‌های مبارز کاشان که کمترشناخته شده‌اند را در قالب هنر نمایش و تئا‌تر خواستارشد و گفت: شخصیت سلطان علی بن باقر(ع) به عنوان اولین سفیر اهل بیت(ع) در ایران در کاشان نیز از دیگر ظرفیت‌های مذهبی این شهرستان نیز می‌تواند بیشتر و بهتر شناسایی شود.

به گفته پارسا، آشنایی نسل جدید با آموزه‌های دینی و دفاع مقدس به ویژه چشم انتظاری مادران شهدا و خاطرات آن‌ها می‌تواند از طریق هنر تئا‌تر بهتر و بیشتر معرفی شود.

این مسوول، انتقال احساسات به بهترین شکل ممکن به مخاطب را از طریق تئا‌تر دانست و گفت: لحظه‌هایی واقعی در تئا‌تر اتفاق می‌افتد که درتماشای فیلم این لحظه‌ها تداعی نمی‌شود.

پارسا، در ادامه بیان معضلات اجتماعی با زبان ایهام و نقادی توسط هنرمندان تئا‌تر را در اجرای نمایش‌های خیابانی تاثیرگذار دانست.

وی، با اشاره به اجرای نمایش‌های خیابانی جشنواره دهم در کاشان افزود: اجرای این نمایش‌ها در فضاهای عمومی نشاط روحی و تاثیر خاصی را به بدنه جامعه وارد کرد.

به گفته عضو ستاد برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، اخلاص را مهم‌ترین عنصر تئا‌تر ارزشی عنوان کرد و گفت: تئا‌تر توام با اخلاق حائز اهمیت است.

پارسا، حفظ و احیای جایگاه ارزشی تئا‌تر و کرامت انسانی را توسط کارگردانان، نویسندگان و بازیگران تئا‌تر را یادآورشد و گفت: عالیترین درجه کرامت انسانی در دفاع مقدس موج می‌زند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و سبک زندگی در قالب هنر تئا‌تر در سراهای محله را تاکید کرد و گفت: نسل جدید را می‌توان با اجرای این برنامه‌ها از طریق سراهای محله آشنا کرد.

به گفته وی، فرهنگ ارزشی و برنامه‌های فرهنگی برای قشر کودک نیزدرمدارس با زبان نمایش می‌تواند نهادینه شود.

پارسا، نبود تئاترعروسکی در این شهرستان را خاطرنشان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بخش کودک و نوجوان در جشنواره تئا‌تر مهر سال آینده به صورت ویژه گنجانده شود.

به گفته کار‌شناسی ارشد تاریخ تشییع، افزودن زنگ‌های نمایش، تئاترو مفاخر در کلاس‌های درس مدارس یکی دیگر از الزمات فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ است که با این کار دانش آموزان از پیشینه فرهنگی و علمی قوی اجداد و نیاکان خود در این شهرستان مطلع و مفتخر می‌شوند.

وی، مشارکت خیرین و حمایت آن‌ها از کار فرهنگی تئا‌تر را خواستار شد و گفت: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و ارزشی در جامعه از طریق هنر تئا‌تر با پشتیبانی مادی خیرین می‌تواند فرهنگ سازی شود.

عضو ستاد برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان از استقبال مردمی از این جشنواره خبر داد و گفت: اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای با موضوعات ارائه شده در جشنواره امسال رضایت مخاطبان را نسبت به سال گذشته تامین کرد.

پارسا، از راه اندازی دو فرهنگسرای بچه‌های انقلاب و نخبگان با نام سلمان فا رسی به همت شهردار کاشان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تبدیل مزار شیخان کاشان به مرکز فرهنگی با کسب اجازه یکی از علمای شهر و هماهنگی با آن‌ها از دیگر اقدامات در دستور کار شهرداری است.

وی در پایان از برگزاری جشنواره قرآنی دهه فجر در کاشان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز