خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان:

مشکلات فرا روی توسعه پایدار شهرستان کاشان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۶۰

فرماندار کاشان گفت: ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی شهرستان کاشان به خاطر مشکلات واگذاری زمین ۵ سال است که روی زمین مانده، لذا امیدواریم در این جلسه با دستورات استاندار اصفهان و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر ارگانهای مرتبط هرچه زود‌تر این مشکل اساسی در شهرستان کاشان برطرف شود.

فرماندار کاشان گفت: ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی شهرستان کاشان به خاطر مشکلات واگذاری زمین ۵ سال است که روی زمین مانده، لذا امیدواریم در این جلسه با دستورات استاندار اصفهان و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر ارگانهای مرتبط هرچه زود‌تر این مشکل اساسی در شهرستان کاشان برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان عصر روز گذشته پنج شنبه بیست و چهارم مهرماه جلسه مشترک مدیران کل استان اصفهان و مدیریان ادارات شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان، معاونان ایشان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار کاشان و معاونان ایشان به منظور بررسی مسائل و رفع مشکلات فراروی توسعه پایدار شهرستان کاشان در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

«ابوالفضل صدرائیه» معاون استاندار و فرماندار کاشان در ابتدای این جلسه، ضمن تشکر و قدردانی از استاندار اصفهان در برگزاری این جلسه، برگزاری این نشست را نقطه عطفی در رفع مشکلات این شهرستان دانست و گفت: با گذشت ۱۵ ماه از فعالیت دولت تدبیر و امید وعده‌ها و راهکارهایی که دکتر روحانی در ابتدای فعالیت خود داده بودند نشان دهنده این است که عملکرد این دولت در بخش سیاست خارجه، اقتصادی و مهار تورم مثبت و روبه جلو بوده است.

وی با بیان اینکه مدیران ادارات شهرستان کاشان باید از اعتقاد و اعتمادی که مردم با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور در جهت رفع مشکلات آن‌ها کردند به خوبی استفاده کنند، خطاب به مدیران ادارات این شهرستان تاکید کرد: با توجه به اینکه اینگونه سرمایه‌های اجتماعی در دست شما مسئولان می‌باشد باید درجهت حل مشکلات مردم و توسعه شهرستان کاشان بیش از پیش تلاش کنید.

صدرائیه سفر دهمین باردکتر زرگر‌پور استاندار اصفهان به شهرستان کاشان را نشانه علاقه‌مندی ایشان به مردم این دیار و رفع مشکلات پیش رو در این منطقه دانست و گفت: امیدواریم برگزاری این جلسه با حضور استاندار اصفهان و مدیران کل این استان بخشی از مشکلاتی که سالیان سال است مردم شهرستان کاشان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند هرچه زود‌تر مرتفع شود.

فرماندار کاشان کمبود زمین و تاخیر در واگداری زمین برای اجرای طرحهای عمرانی و خیر ساز را مهم‌ترین مشکل این شهرستان عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد پروژ ه‌های عمرانی شهرستان کاشان به خاطر مشکلات واگذاری زمین ۵ سال است که روی زمین مانده، لذا امیدواریم در این جلسه با دستورات استاندار اصفهان و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر ارگانهای مرتبط هرچه زود‌تر این مشکل اساسی در شهرستان کاشان برطرف شود.

در ادامه این جلسه پس از سخنرانی آیت الله نماری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان مهندس سیف الله امینیان کار‌شناس با سابقه میراثفرهنگی کشور، ضمن مهم خواندن آزاد ساری عرصه تپه سیلک کاشان گفت: کسانی که سیلک را ۸ هزار سال پیش بوجود آوردند ادامه آن کسانی هستند که در کاشان زندگی می‌کنند.

وی تاریخچه سیلک را مربوط به قبل از بعثت پیامبران اولوالعزم دانست و گفت: با توجه به اینکه سیلک دردنیا مهم است و ایران نیز به آن نگاه خاصی دارد باید نسبت به برگزداندن ۱۰۲ هکتارعرصه تصرف شده آن اقدامی اساسی انجام شود.

معاون اسبق سازمان میراثفرهنگی کشور با اشاره به اینکه قبلا با سیم خاردار ۱۰۲ هکتار عرصه سیلک سیم محصور شده بود گفت: عده‌ای به تشبیه فرمایشات حضرت امام اراضی دولتی را به عنوان کشاورزی گرفتند و با طرفند‌های مختلف به افراد بیچاره فروختند.

امینیان با تاکید بر اینکه بخشی از ۱۰۲ هکتار اراضی تصرف شده سیلکباید آزاد شود خاطرنشان کرد: برای آزاد سازی عرصه سیل نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بررسی و رفع مشکلات واگذاری زمین برای عرصه سیلک و گمرک کاشان، ساخت فضاهای آموزشی توسط خیرین مدسه ساز، مسکن ساز، و غیره، تکمیل ساختمان اداری نیمه تمام آموزش و پرورش کاشان با اختصاص ۳۰ میلیون تومان از اعتبارات استانداری اصفهان، رفع مشکل زمین نمایشگاه بین المللی کاشان، نیروی انتظامی و فضای آموزشی مسکن مهر کاشان و تفویض اختیار به مدیران کاشان با حفظ حق نظارت، بررسی اختصاص ردیف بودجه برای اجرای کنار گذر کاشان و رفع مشکل زمین رادیو کاشان از مهم‌ترین مصوبات و مباحثمطرح شده در این جلسه بود، ضمن اینکه کلباسی مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان در این جلسه نسبت به بهره برداری از رادیو کاشان ظرف شش ماه آینده متعهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز