خبرگزاری کار ایران

حافظ کل قرآن کریم:

دشمن از حفظ قرآن، بیشتر از پیشرفت‌های هسته‌ای می‌ترسد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۱۴

به عنوان یک حافظ قرآن از خداوند می‌خواهم که بتوانم نماینده شایسته‌ای برای ترویج معارف قرآنی در جامعه باشم.

صادق لطیفی، حافظ کل قرآن کریم، گفت: به عنوان یک حافظ قرآن از خداوند می‌خواهم که بتوانم نمایندهٔ شایسته‌ای برای ترویج معارف قرآنی در جامعه باشم.

صادق لطیفی، حافظ کل قرآن کریم متولد و ساکن اهواز که با حضور در مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم موسسه امیرالمومنینعلیه السلام کاشان در سال تحفیظی ۹۳-۹۲، حفظ قرآن خود را به اتمام رسانده است در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب گفت: دشمن از دوره‌های حفظ قرآن، بیشتر از از پیشرفت‌های هسته‌ای می‌ترسد.

این جوان ۲۵ ساله با بیان اینکه در جامعه امروز و در مقابل این همه هجمه‌های ضد فرهنگی، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم، باید مدارس شبانه روزی حفظ یکساله قرآن همراه با ترجمه و تفسیر گسترش پیدا کند تصریح کرد: دشمن از دوره‌های حفظ قرآن بیشتر از پیشرفت‌های هسته‌ای می‌ترسد.

وی که مشغول به تحصیل دروس حوزوی است؛ با قدردانی ازیک مجموعه مردم نهاد قرآنی چون موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان که فضای مناسبی جهت حفظ قرآن ایجاد کرده است، گفت: مسئولین باید حمایت خود را از چنین موسساتی افزایش دهند و لیکن مسئولین و سازمانهای دولتی، موسسات و مراکز قرآنی غیر دولتی، مردم و رسانه‌ها، همگی در کنار هم باید به ترویج قرآن کمک کنند.

صادق لطیفی، انگیزه و هدف اصلی خود از ورود به حفظ قرآن را فهم قرآن دانست و افزود: مهم‌ترین دغدغه‌ام در طول دوره، فهم همراه با حفظ و تلاش در جهت عمل به معلوماتم بود.

این حافظ کل قرآن با اشاره به اینکه برنامه‌های جانبی این یکسال از برنامه‌های فرهنگی، مناجات، اردوهای زیارتی و سیاحتی و حضور در مراسمات مذهبی فایده زیادی داشته و خوب بود؛ به الزامات یک دورهٔ حفظی خوب اشاره کرده و تصریح کرد: نظم وانضباط، مشخص نمودن هدف که باعثتقویت انرژی دورنی می‌شود و صبر بر سختی کار از این جمله است.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن، دید او را نسبت به جامعه و هدف خلقت روشن کرده است گفت: به عنوان یک حافظ قرآن از خداوند می‌خواهم که بتوانم نمایندهٔ شایسته‌ای برای ترویج معارف قرآنی در جامعه باشم.

صادق لطیفی با اشاره به اینکه با مربیگری محمدحسین حسن‌زاده، توانسته است با توفیق الهی و عنایت ائمه اطهار علیهم السلام، کل قرآن را در مدت ۷ ماه حفظ کند، مهم‌ترین دغدغه‌اش پس از حفظ قرآن را تلاش در جهت گسترش معارف قرآنی در شهر وجامعه خود دانست و افزود: با آیه ۱۸۶ از سوره بقره انس بیشتری دارم که خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لی‏ وَ لْیُؤْمِنُوا بی‏ لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ» به این معنا که «و چون بندگان من از تو درباره من بپرسند(بگو که) من حتما(به همه) نزدیکم، دعای دعاکننده را هنگامی که مرا بخواند اجابت می‌کنم، پس دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان آورند، شاید که راه یابند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز