خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کاشان:

برگزاری آئین بزرگداشت بزرگ شاعر حماسه کربلا؛ محتشم کاشانی

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۰۹۷

از قدیم الایام شهر کاشان در مراسمات مذهبی الگو و پیشرو بوده و شاید آرزوی هر دوست دار اهل بیتی است که برای یک دهه هم که شده تجربه ایی مذهبی و فرهنگی در کوچه پس کوچه های کاشان داشته باشد.

دبیر برگزاری آئین بزرگداشت بزرگ شاعر حماسه کربلا؛ محتشم کاشانی گفت: از قدیم الایام شهر کاشان در مراسمات مذهبی، الگو و پیشرو بوده و شاید آرزوی هر دوست دار اهل بیتی است که برای یک دهه هم که شده تجربه ایی مذهبی و فرهنگی در کوچه پس کوچه های کاشان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمد زری باف در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با هدف معرفی هر چه بیشتر و بهتر معروف ترین شاعر مرثیه گوی ایران و تکریم مقام و منزلت بزرگ شاعر حماسه کربلا برای نخستین در کاشان آئین بزرگداشت نام آورترین شاعر مدیحه سرای شیعه " محتشم کاشانی "، پنجشنبه، اول آبان ماه، همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در بقعه و حسینیه محتشم کاشانی برگزار می شود.

وی، خاطره گویی مادر شهید محمد معماریان، شعرخوانی استادسخن سید علی اصغر صائم کاشانی، مداحی کربلایی قاسم وهاب و تجلیل از شاعران برجسته منطقه کاشان را از جمله برنامه های این آئین برشمرد.

دبیر برگزاری آئین بزرگداشت بزرگ شاعر حماسه کربلا محتشم کاشانی، ضمن اشاره به حضور شاعران و مادحین در این آئین، چاپ بروشور حاوی مطالبی در باب شخصیت محتشم و استند را از دیگر اقدامات این آئین عنوان کرد.

وی، همچنین از برگزاری آئین بزرگداشت مقام علمدار، یادبود شهید ابوالفضل ابوالفضلی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان و روایتگری سردار احمدیان و مداحی حسین برزی روز دوشنبه، ۱۲ آبان ماه، روز تاسوعا در حسینیه گلزار دارالاسلام گلابچی توسط گروه هنری شهدای زهیر وابسته به پایگاه مقاومت بسیج باب الحوائج کاشان خبر داد.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز در ادامه اظهار داشت: برگزاری آئین بزرگداشت بزرگ شاعر حماسه کربلا محتشم کاشانی در شهری که با نام ترکیب بند معروف آن " باز این چه شورش است " گره خورده است در این شهرستان ضروری است.

مهدی نادعلی افزود: امسال در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام این بزرگ شاعر عصرصفوی " محتشم کاشانی " برگزاری این آئین با حضور شاعران و مادحین برجسته در حسینیه مقبره محتشم کاشانی برگزار می شود.

کمال الدین علی محتشم کاشانی دارای لقب شمس الشعرای کاشانی شاعر ایرانی در آغاز سده ده هجری در کاشان زاده شد، بیشتر دوران زندگی خود را در این شهر گذراند و در همین شهر هم درگذشت.

مجموعه آثار این شاعر بزرگ مشتمل بر غزلیات، قصاید، رباعیات، مثنویات و ترکیب بند است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز