خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان؛

نسبت دادن اسیدپاشی به نهی از منکر توطئه‌ رسانه‌های بیگانه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۹۷

جنایت تکان دهنده‌ اسیدپاشی که چندی قبل در اصفهان اتفاق افتاد، اقدامی شیطانی بود که موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف ملت ایران شد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: نسبت دادن حادثه اسیدپاشی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توطئه‌ رسانه‌های بیگانه نظیر بی‌بی‌سی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: جنایت تکان دهنده‌ اسیدپاشی که چندی قبل در اصفهان اتفاق افتاد، اقدامی شیطانی بود که موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف ملت ایران شد.

وی با اشاره به توطئه‌ رسانه‌های بیگانه برای نسبت دادن این اقدام شیطانی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: رسانه‌های بیگانه نظیر بی‌بی‌سی‌ از این حادثه سوءاستفاده کردند و آن را به حزب‌اللهی‌ها و مسئله نهی از منکر نسبت داده‌اند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: در اسلام نهی از منکر به صورت یدی و عملی برعهده شهروندان نیست و آن امر به معروف و نهی از منکری که وظیفه آحاد افراد جامعه است تنها تذکر زبانی است.

نمازی تأکید کرد: اگر در جایی به استفاده از قدرت در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیاز باشد آن تنها وظیفه حاکمیت است.

وی همچنین از نهادهای امنیتی و دستگاه‌های مسئول دستگیری و به اشد مجازات رساندن عامل اسیدپاشی اخیر را خواستار شد.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با اشاره به شکست‌های سنگین داعش‌ در منطقه بیان داشت: در یکی از مهم‌ترین پیشروی‌ها، ارتش عراق موفق شد با کمک نیروهای مردمی یکی از مناطقی که در دست داعشی‌ها بوده از تصرف آنان خارج کند و در سوریه نیز ارتش این کشور صد‌ها تکفیری را در اطراف دمشق به هلاکت رساند.

نمازی همچنین با محکوم کردن اقدام تروریستی تکفیری‌ها در پاکستان در حمله به عزاداران حسینی، شهادت کودک ۹ ماهه و مجروحیت ۹ عزادار را به عنوان برخی از آثار این اقدام تروریستی ذکر کرد.

وی همچنین حضور پرشور عزاداران حسینی در بحرین با وجود اخطارهای رژیم آل خلیفه را نشانه ولایت‌مداری مردم این کشور دانست و به تخریب برخی از مراکز هیئات در این کشور توسط حکومت این کشور اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به اجتماع امروز شیرخوارگان در سراسر کشورهای دنیا، آن را نشانه جهانی شدن فرهنگ عاشورا دانست و گفت: شهادت شیرخواره دشت کربلا موجب شد مظلومیت امام حسین(ع) در دل تاریخ بماند و نسل آینده نیز این پیام را دریافت کنند.

نمازی اصل ولایت‌مداری را یکی از درس‌های عاشورا نامید و متذکر شد: بر اساس این اصل شیعه همواره و به طور کامل باید پیرو امام معصوم(ع) باشد و در زمان غیبت او نیز باید از ولی‌فقیه جامع‌ الشرایط تبعیت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز