خبرگزاری کار ایران

در کاشان، آران و بیدگل؛

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۳۰

همزمان با سراسر کشور مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل با حضور بسیار بی نظیر مردم ولایتمدار این شهرستانها در قالب دسته ‌های سینه زنی و زنجیز زنی همراه با نوحه خوانی برگزارشد.

همزمان با سراسر کشور مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل با حضور بسیار بی نظیر مردم ولایتمدار شهرها و روستاهای این شهرستانها در قالب دسته های سینه زنی و زنجیز زنی همراه با نوحه خوانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، با توجه به اینکه برگزاری آیین سنتی مذهبی محرم در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از دیر باز به جهت علاقه مندی بسیار بی نظیری که مردم این دیار به ائمه اطهار(ع) دارند، سال جاری این مراسم را در تاسوعا و عاشورای حسینی علیرغم وضعیت بد جوی هوا باشکوهتر ازسالهای قبل برگزار کردند.

مردم دارالمومنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل با حضور بسیار چشمگیر خود در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی امسال با شور و عشق بسیار غیرقابل وصفی در تکایا، مساجد، حسینیه ها، خیابان ها و امامزادگان این شهرستانها با راه انداختن دسته های سینه زنی و زنحیرزنی همراه با مدیحه سرایی عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار بویژه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش الحق که چه خوب و با شکوه نشان دادند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نصب پرچم و بیرق‌های عزا و دادن نذری در جای جای شهرها و روستاهای این شهرستانها جلوه غیر قابل وصفی به مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی در این دو شهرستان بخشیده بود.

سنج زنی، تعزیه خوانی، چاوش خوانی، نخل گردانی، سقا خوانی و خیل عرب که از آیین های سنتی عزاداری محرم درجای جای شهرها و روستاهای این شهرستانها است علیرغم وضعیت نامساعد بودن هوا امسال با شکوه بسیار بی نظیری نسبت به سالهای قبل برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسیین و العطش در تاسوعای حسینی و اقامه نماز ظهر تاسوعا وعاشورای حسینی در کلیه هیئتهای مذهبی این دو شهرستان خصوصا برگزاری نماز ظهرتاسوعا و عاشورا به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با حضوربی سیار با شکوه امت عزادار و مومن شهرستان کاشان و برگزاری نماز ظهر تاسوعا وعاشورا در صحن امامزاده محمد هلا بن علی(ع) آران و بیدگل جلوه خاصی به مراسم تاسو وعاشورای حسینی سالجاری بخشیده بود.

برگزاری مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش همراه با سوگواری و سینه زنی و مدیحه سرایی شب گذشته با حضور پرشکوه امت مومن، شهید پرور و خداجوی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل جلوه غم انگیز دیگری را به یاد مظلومیت فرزندان پیامبر(ص) در شامگاه عاشورای حسینی به تصویر کشیده بود.

علاوه برحضور یک پارچه مردم، مسئولین ادارات، نهادهای دولتی، روحانیون، علمای دینی، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، حضور مسئولین رده بالای کشوری، خبرنگاران داخلی و نیز در هیئت های مذهبی این شهرستانها به چشم می خورد.

در شام تاسوعای حسینی صحن مطهر امامزاده محمد هلال ابن علی(ع) آران و بیدگل، سید مجمد هادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت کشور، روح الله سلگی، فرماندار اسیق شهرستان آران و بیدگل، نیز درمعیت منصوری، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، و معینی نژاد، فرماندار شهرستان آران و بیدگل، نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز