خبرگزاری کار ایران

مدیر دبستان دخترانه خضرایی راوند کاشان؛

دانش آموزان راوند کاشان جشنواره انار برگزار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۵۹

مدیر دبستان دخترانه خضرایی راوندکاشان از برگزاری جشنواره یک روزه انار و غذاهای سنتی و محلی این منطقه توسط دانش آموزان این واحد آموزشی خبر داد.

مدیر دبستان دخترانه خضرایی راوند کاشان از برگزاری جشنواره یک روزه انار و غذاهای سنتی و محلی این منطقه توسط دانش آموزان این واحد آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «آسیه بنی احمدی» در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این جشنواره، آگاه سازی دانش آموزان با خواص انار، شناخت فراورده‌های آن و استفاده مفید از این گوهر طبیعت است.

به گفته وی، راوند، یکی از مناطق حاصلخیز کشاورزی کشور و مناسب پرورش و کشت انار است و آشنایی دانش آموزان با شیوه‌های کارآفرینی و استفاده بهینه از فراورده‌های این انار از جمله اهداف این جشنواره است.

وی اظهار داشت: مدرسه در دنیای مدرن، مدرسه آگاهی و انتقال دانش است و برگزاری برنامه‌هایی فرهنگی با حضور دانش آموزان و اولیا آن‌ها، می‌تواند برای رسیدن به این هدف طرح ریزی شود.

بنی احمدی گفت: نمایشگاه انارهای تزیین شده، غذاهای سنتی که توسط دانش آموزان و خانواده‌های با استفاده از انار و فرآورده‌های آن پخته می‌شود، در حیاط مدرسه به نمایش گذاشته شد و شعر انار توسط دانش آموزان همخوانی گردید و به بهترین انارهای تزیین شده جوایز اهدا شد.

کار‌شناس سلامت مدرسه خضرایی راوند گفت: به اعتبار آیات قرآن، انار از جمله میوه‌های بهشتی است پس به عنوان معجزه الهی قابل تامل و تدبیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

«اکرم متقی» افزود: خداوند متعال، سلامت انسان را تدبیر کرده است و از اینرو برای هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفریده است تا نیازهای جسمی و روحی انسان‌ها را برآورده کند.

به گفته وی، مصرف انار از فواید تغذیه‌ای و جنبه‌های دارویی و آثار درمانی قابل توجهی برخوردار است. ضمن آنکه انار برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله تصلب شرائین، سرطان و همچنین کمک به طول عمر و کند کردن واکنشهای پیر شدن سلول‌ها تأثیر فراوانی دارد.

وی اظهار داشت: محققان طب سنتی معتقدند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی مصرف دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز