خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل؛

دستگیری دو فرد متخلف دیگر از باند بزرگ قاچاق چوب درخت تاغ

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۲۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از دستگیری دو نفر از باند بزرگ قاچاق چوب در محدوده جنگل‌های درخت تاغ سفید شهر پس از تلاش‌های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل و با همکاری نیروی انتظامی شهر نوش آباد خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از دستگیری دو نفر از باند بزرگ قاچاق چوب در محدوده جنگل‌های درخت تاغ سفید شهر، پس از تلاش‌های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل و با همکاری نیروی انتظامی شهر نوش آباد خبر داد.

شفیعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: این متخلفین به صورت ماهرانه و مخفیانه اقدام به قطع درخت تاغ و سپس اقدام به حمل آن به خارج از محدوده شهرستان آران و بیدگل می‌کردند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت و نیروی انتظامی پس از بررسی منطقه محل وقوع جرم، متخلفین را شناسایی و با شگردهای خاص اقدام به دستگیری کردند.

وی در ادامه افزود: طی بازدید و بررسی‌های به‌عمل آمده، این باند بزرگ از ماه‌ها پیش تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ اصله درخت قطع کردند که با استناد به ماده ۴۸ و ۴۳ فصل جرائم و مجازات‌های قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع متخلفین به حبس تکدیری و پرداخت غرامت محکوم خواهند شد و هیچگونه گذشتی درمورد تخریب و قطع درخت تاغ وجود نخواهد داشت و هر وسیله نقلیه و فردی که در این رابطه دستگیر شود تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

ایشان همچنین افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، جهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به خصوص وسعت ۱۲۰ هزار هکتاری تاغزار‌ها ‌‌نهایت تلاش خود را بکار می‌برد، لذا از عموم همشهریان و مسئولین در صورت مشاهده قطع، حمل چوب درخت تاغ و یا زغال با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ تماس حاصل و نیروهای یگان حفاظت را در امر حفظ و حراست یاری نمایند و اطلاعاتی که شهروندان و اهالی روستا در اختیار ما خواهند گذاشت بسیار راهگشا خواهد بود.

شفیعی افزود: از وظایف اصلی منابع طبیعی فرهنگ سازی و تشدید گشت زنی در تاغزار‌ها خواهد بود تا از این طریق هر چه بیشتر عرصه بر متخلفان و سودجویان تنگ‌تر شود.

ایشان در خاتمه با تقدیر از همکاری بی‌شائبه نیروی انتظامی در همکاری با منابع طبیعی خاطر نشان کرد: در این عملیات دستگیری، نیروی انتظامی نوش آباد همکاری موثری در شناسایی و دستگیری داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز