خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز هجدهم ماه محرم‌الحرام؛

مراسم عزاداری ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین(ع) در مرکز علمی کاربردی آران و بیدگل

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۴۳

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، همزمان با روز هیجدهم ماه محرم‌الحرام با حضور امام جمعه شهرستان، کارکنان دانشگاه، اساتید، دانشجویان و تنی چند از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، همزمان با روز هیجدهم ماه محرم‌الحرام با حضور امام جمعه شهرستان، کارکنان دانشگاه، اساتید، دانشجویان و تنی چند از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آران و بیدگل، در این مراسم سرشار از معنویت، علاوه بر مداحی و ذکر مصیبت حادثه کربلا، سخنرانان پیرامون شخصیت والای امام حسین(ع) و واقعه عاشورا و پیامدهای عظیم آن سخنرانی کردند.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید با مداحی یکی از دانشجویان رشته روابط عمومی مرکز آغاز شد و در ادامه آیت الله موسوی امام جمعه شهرستان آران وبیدگل به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان به تحلیل تاریخی واقعه عاشورا و پیامدهای آن پرداخته و با اشاره به فضیلت‌های دوستی و محبت اهل بیت(ع)، از دانشجویان خواستند تا راه درست زندگی را از امام حسین(ع) و یارانش بیاموزند.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین خرّمی، بخش بعدی این مراسم بود.

ایشان ضمن اشاره به مقام والای شهدای دشت کربلا و جایگاه رفیع قیام خونین امام حسین(ع)، به تفصیل پیرامون وقایع بعد از عاشورا و نقش حضرت زینب کبری(س) در زنده نگهداشتن قیام اباعبداله(ع) و یارانش سخن گفتند.

مراسم پرفیض زیارت عاشورا در دهه اول محرم الحرام نیز در مرکز علمی کاربردی آران و بیدگل برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز