خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان دردیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان؛

مناقشات سیاسی آفت توسعه علمی کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۹۴

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: منازعات و مناقشات سیاسی آفت جدی برای توسعه علمی کشور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: منازعات و مناقشات سیاسی آفت جدی برای توسعه علمی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با ایشان اظهار داشت: توسعه و اقتدار هر کشور در سایه علم و ذلت و عقب ماندگی هر کشور به دلیل جهل است.

وی آئینه علم را خداوند باریتعالی دانست و افزود: در علم توقف، رکود و ایستایی نیست و مولد هر چیز علم است.

وی شرایط کشور را بسیار استثنایی ذکر کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ ایران زمین سابقه نداشته که همه نهادها و سازمان ها جهت و قطب حرکتشان به سمت و سوی احیای ارزشهای الهی باشد که این عامل مهم امروز موجب سربلندی و اقتدار ایران شده است.

آیت الله نمازی با بیان اینکه رهبری انقلاب و به تبع ایشان سه قوا دولت و مجلس و دستگاه قضایی با اقتدار لازم کارها را مدیریت و سیاست گذاری می کنند اظهار داشت: آثار این سیاست گذاری ها را امروز در دنیا و مذاکرات ۱ + ۵ شاهد هستیم.

وی رسالت دانشگاهها و حوزه های علمیه را بسیار سنگین بیان کرد وافزود: نوجوانان و جوانان امانت های الهی خدا در دست شماهاست و بایستی این امانت ها را بدرستی مدیریت کنید.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: برخی از این اختلافات در معرفی وزیر علوم دارد دیده می شود که این روند، تهدید جدی برای کشور است.

وی با بیان اینکه پس از گذشت حدود یکسال از دولت جدید، هنوز وزیر علوم معرفی نشده افزود: دولت و مجلس باید به این موضوع توجه داشته باشند و با همدلی و تعیین وزیری در خور و شایسته نظام اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و در راستای توسعه علمی کشور تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در محیط دانشگاه نباید به چیزی غیر از تلاش و مجاهدت علمی پرداخته شود تصریح کرد: این امر هوشیاری مدیران کشور را می طلبد که نباید تحت الشعاع حرف و حدیثهای سیاسی قرار گیرند.

وی دانشگاه کاشان را دانشگاهی ممتاز در کشور بیان داشت و افزود: جامعه دانشگاهی باید در راستای توسعه علمی حرکت کنند و آنچه که در پرونده هر شخص می ماند آثار علمی و معنوی آن است.

آیت الله نمازی با بیان اینکه این انقلاب بر مکتب انبیاء، اهل بیت و ولایت فقیه و خون شهدا پایه گذاری شده است اظهار داشت: نباید در حق این انقلاب و نظام کوتاهی کرد و بایستی حواسمان باشد که کجا قرار گرفته ایم و در چه موقعیتی قرار داریم و مسئولان خوب فکر کنند و گذشته و آینده را ببینند و فرصت ها را از دست ندهند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، زمان را برای خدمت بسیار اندک دانست و افزود: آن چیزی که لازم است حسن عمل است بنابراین از دولت و مجلس و سایر قوا به خصوص وزارت علوم، آموزش و پرورش انتظار می رود برنامه ریزی و مدیریت صحیح داشته باشند.

آیت الله نمازی محور سیاست را توحید دانست و خاطر نشان کرد: بایستی همه بر محور توحید حرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز