خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان؛

برای توسعه کشور، همه نهادها باید در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند

کد خبر : ۲۲۷۴۸۰

آموزش و پرورش، یک نهاد فرابخشی است و برای توسعه کشور، همه نهادها باید در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: آموزش و پرورش، یک نهاد فرابخشی است و برای توسعه کشور، همه نهاد‌ها باید در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محمود خدمتی»، مدیر آموزش و پرورش کاشا، ن در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، تنها مدرسه تأثیرگذار نیست، بلکه خانه و جامعه مخصوصا فرهنگ عمومی اثری عمیق‌تر دارند.

وی تصریح کرد: اگر معتقد به توسعه همه جانبه کشور هستیم همه نهادهای اثرگذار جامعه باید به شیوه‌ای سازنده در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند تا شهروندانی مسوول، متعهد و پاسخگو و در عین حال مطالبه گر تربیت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر نهادهایی مانند شهرداری‌ها، صنایع، نهادهای فرهنگی و آموزشی، به سهم خود در کنار آموزش و پرورش به عنوان نهاد رسمی تعلیم و تربیت قرار بگیرند، می‌توان شرایط مناسبی برای پرورش شهروندان آینده جامعه ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: برای استفاده از مشارکت نهادهای فرابخشی، در سال جاری تفاهم نامه‌های مشترکی با برخی سازمان‌های شهرستان کاشان امضا شده است.

به گفته وی، امضای تفاهم نامه با دانشگاه کاشان با موضوع امور آموزشی و پژوهشی دو جانبه، استفاده از کتابخانه الکترونیک دانشگاه، همکاری برای برگزاری مجامع و آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان از جمله این موارد بوده است.

وی گفت: آشنایی دانش آموزان با تاریخ و تمدن هفت هزار ساله کاشان و راهکارهای توسعه کارآفرینی و صنعت گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی این شهر از جمله مواردی است که در تفاهم نامه با اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان پیگیری می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: ضرورت توسعه هنرستان‌ها و آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های مربوط به صنایع و کارگاه‌های صنعتی از جمله مواردی است که با مشارکت اداره کار و امور اجتماعی مورد پیگیری است.

خدمتی با اشاره به اینکه اگر ما به دنبال رشد سرمایه انسانی در کشور هستیم بزرگ‌ترین و پایدار‌ترین سرمایه گذاری همانا در آموزش و پرورش است، اضافه کرد: هزینه کردن در آموزش و پرورش بهترین سرمایه گذاری برای نظام و مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز