خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

رضایتمندی بیماران مهم ترین هدف در استمرار طرح تحول سلامت است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۲۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: رضایتمندی بیماران مهم ترین هدف در استمرار اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: رضایتمندی بیماران مهم ترین هدف در استمرار اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان دکتر محمد حسین اعرابی در نماز جمعه روز گذشته شهرستان کاشان به تشریح چگونگی اجرای طرح تحول سلامت و دستاورد های آن در منطقه تحت پوشش این دانشگاه پرداخت و اظهار امیدواری کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیماران جزء درد بیماری رنج و دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی، اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از طرح های مهم دولت عنوان کرد و ادامه داد: این طرح مورد تایید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و اجرای آن نیازمند حمایت و مشارکت تمام سازمان ها و دستگاه های اجرایی است.

رئیس دانشگاه افزود: هر خدمتی که به مردم ارائه می شود باید در راستای اهداف سلامت کشور باشد که هدف اصلی ما در طرح تحول نظام سلامت نیز ارتقاء سلامت، کاهش هزینه ها، افزایش طول عمر مردم، محافظت از مخاطرات بیماران و افزایش رضایتمندی مردم است.

دکتر اعرابی، اجرای این طرح را گام بلندی در تامین خواسته های جامعه پزشکی دانست و تصریح کرد: جامعه پزشکی هم متعهدانه از حرکت های خوب دولت حمایت می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از مهم ترین اولویت های این دانشگاه است، گفت: شهروندان می توانند شکایات درمانی خود را از طریق سامانه ۱۶۹۰ اعلام کنند و این دانشگاه در خصوص پیگیری مشکل با جدیت برخورد می کند.

گفتنی است اجرای برنامه نظام تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در بیمارستان های دانشگاهی آغاز شده که مرحله اول، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستان های دولتی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول سلامت، اجرا شد.

مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت مربوط به حوزه بهداشت شامل ارائه خدمات سلامت به عشایر، روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، تامین سلامت در حاشیه شهرها و سکونت گاه های غیررسمی است و مرحله سوم این طرح نیز با ابلاغ اجرای مفاد کتاب " ارزش های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران " کلید خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز