خبرگزاری کار ایران

شهردار نوش آباد:

فراهم کردن شرایط در شهرها برای معلولان یک مطالبه اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۵۳

شهردار نوش آباد گفت: جامعه ازافرادی با شرایط گوناگون تشکیل شده است و تنها زمانی به آرامش می‌رسد که درست زیستن در کنار یکدیگر، فرهنگ رایج جامعه شده و در زندگی روزمره خود جاری کنیم.

شهردار نوش آباد گفت: جامعه از افرادی با شرایط گوناگون تشکیل شده است و تنها زمانی به آرامش می‌رسد که درست زیستن در کنار یکدیگر، فرهنگ رایج جامعه شده و در زندگی روزمره خود جاری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آران و بیدگل " علی اصغر شقایقی " در آیین گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در شهرداری نوش آباد افزود: علاوه بر معلولان، سالمندان و کودکان جمعیتی را به وجود می‌آورند که نیازمند شرایط خاص هستند که در طراحی هر شهر این نیازها را در نظر گرفت اما تاکنون توجهی به آن نشده است.

وی تصریح کرد: معلولان همچون افراد عادی باید از امکانات و امتیازات موجود جامعه بهره‌مند شوند و در این مسیر ضروری است که همه افراد جامعه حقوق یکدیگر را شناخته و رعایت کنند.

وی تاکید کرد: به دور از حس ترحم، معلولان را با باید دیده احترام ببینیم و حقوق آنها را نیز بیش از گذشته رعایت کنیم و شرایطی فراهم آوریم تا آنها خانه نشینی پیشه نکنند.

شهردار نوش آباد گفت: معلولان بخشی از جامعه هستند و اگر در جامعه حاضر شوند، می‌تواند خیلی از مشکلات جامعه را برطرف کنند اما این حضور نیازمند تامین مقدماتی است که کارآفرینی و مهارتهای حرفه‌ای بخشی از آن است.

وی ضمن تجلیل از خدمات " عباس عظیمی " کارمند معلول شهرداری نوش آباد افزود: کارشناسان طراحی شهری باید با بررسی شرایط شهرها برای تردد و زندگی ‏اقشاری که به نوعی از محدودیت‌های حرکتی برخوردارهستند، به عنوان یک مطالبه اجتماعی، اعلام نظر کنند.

شقایقی تاکید کرد: در سیره عملی امامان معصوم علیهم السلام، برای رفتار کرامت آمیز با معلولان، جهت جلوگیری از انزوا، گوشه نشینی و احساس یاس در معلولان درسهای زیبا و آموزنده‌ای نهفته است و همه وظیفه داریم، تا زمینه شکوفایی استعدادها و توانایی‌های نهفته معلولان را فراهیم کنیم.

در آیین گرامی‌داشت ۱۲آذر، روز جهانی معلولان، با اهدای لوح سپاس و هدایای شورای اسلامی شهر و شهرداری نوش آباد از خدمات " عباس عظیمی " کارمند معلول شهرداری نوش آباد تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز