خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان

دانشگاه نمایشگاه مد، لباس و آرایش‌ نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۹۱

امام جمعه موقت کاشان گفت: نباید دانشگاه محل سیاسی‌بازی احزاب و جریان‌ها و مورد بهره‌برداری گروهی خاص قرار گیرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: نباید دانشگاه محل سیاسی‌بازی احزاب و جریان‌ها و مورد بهره‌برداری گروهی خاص قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: ۱۶ آذرماه یادآور حضور درخشان دانشجویان در عرصه مبارزه با دشمن است.

وی با بیان اینکه سابقه استکبارستیزی دانشجویان به سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد خاطرنشان کرد: دانشجویان در آن دوران علیه سرسپردگی طاغوت و دخالت‌های آمریکا قیام کردند و عده‌ای به شهادت رسیدند و بسیاری در بند رژیم پهلوی گرفتار شدند.

امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: دانشجویان قشر فرهیخته و از سرمایه‌های باارزش ملت و نظام و کشور هستند و در عرصه‌های سیاسی و انقلابی دانشجویان پرچمدار مبارزه با طاغوت به شمار می‌روند.

اسلامی‌تبار با تأکید بر اینکه ملت و دولت در عرصه‌های علمی بیشتر به سرمایه‌هایی نظیر دانشجویان نیاز دارد گفت: البته دانشجویان در عرصه‌های سیاسی باید با تحلیل‌های درست سیاسی خود و شناخت برنامه‌های و جریان‌ها برای مردم بصیرت‌افزایی کنند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص عرصه علم و فناوری و عدم توقف شتاب علمی کشور عنوان کرد: یکی از عوامل استقلال کشور رشد علمی است که البته کشورمان در این زمینه شتاب خوب و شایسته‌ای دارد که نباید متوقف
شود.

امام جمعه موقت کاشان تهاجم فرهنگی را یکی از برنامه‌های اصلی و توطئه‌های برنامه‌ریزی شده دشمن دانست و گفت: دانشجویان باید در این زمنیه روشنگری کنند و مردم را نسبت به این هجوم‌ها آگاه‌تر و روشن‌تر سازند.

اسلامی‌تبار، عدالت‌خواهی و تقویت ارزش‌های اخلاقی را یکی دیگر از مواردی دانست که دانشجویان باید برای گسترش و رشد آن در جامعه حرکت پیشرو داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کاشان، با تأکید بر اینکه دانشجویان باید توجه داشته باشند که دانشگاه مکانی مقدس برای یادگیری علم و دانش است تصریح کرد: نباید دانشگاه محل سیاسی‌بازی احزاب و جریان‌ها و مورد بهره‌برداری گروهی خاص قرار گیرد.

اسلامی‌تبار همچنین تأکید کرد: دانشگاه یک نمایشگاه مد، لباس و آرایش‌ نیست و نباید با این اقدامات قداست این مکان مقدس را زیر سؤال برد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی بیان داشت: امروز شاهد تحقق حماسه میلیونی حسینی توسط زائران آن حضرت هستیم و مشاهده می‌کنیم میلیون‌ها دل عاشق در کربلا حضور دارند.

وی، کربلا را نماد و عرصه تجلی قدرت و اقتدار اسلام دانست و گفت: اجتماع میلیونی با حضور ۲۰ میلیون زائر می‌تواند از معجزات امام حسین(ع) باشد آن هم در کشوری که از لحاظ اقتصادی و امنیتی با مشکل مواجه است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه کشور عراق اکنون درگیر جنگ و مبارزه با دشمن است افزود: با وجود این شرایط از تمام دنیا کوچک و بزرگ به زیارت امام حسین(ع) می‌روند و با پای پیاده به سوی حرم اباعبدالله(ع) راهپیمایی می‌کنند.

اسلامی‌تبار همچنین در ادامه با پاسداشت روز مجلس، یاد و خاطره شهید مدرس را گرامی داشت و گفت: مدرس فردی شجاع بود که در مقابل استکبار و استعمار ایستاد.

وی همچنین به تعبیر امام راحل در مورد شهید مدرس اشاره کرد و سپس یادآور شد: نماینده نباید پیرو هوای نفس بوده و به دنبال ثروت برود و هیچ‌گاه نباید از تهدیدها بترسد و در مقابل مستکبران کوتاه بیاید.

اسلامی‌تبار سپس به بیان حادثه‌ای در زمان شهید مدرس پرداخت و گفت: در شرایطی که نمایندگان آن دوران از تهدید شوروی بیم داشتند اما شهید مدرس در برابر این تهدیدها ایستاد و صحبت‌های او باشد بقیه نمایندگان نیز ترس خود را کنار گذاشته و در برابر این شرایط ایستادگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز